بهرام بادکو در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: طرح " سرباز ماهر" به منظور افزایش توانمندی و کمک به اشتغال سربازان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 30 April 2021

بهرام بادکو در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح "سرباز ماهر" با مشارکت معاونت وظیفه عمومی فرمانده انتظامی اداره کل ورزش و جوانان و کارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح استان کرمانشاه اجرا می‌شود، در سال جدید به دلیل شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستور العمل‌های بهداشتی دوره‌های آموزشی این طرح به صورت مشترکِ حضوری و غیر حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستا اجرا این طرح کتاب‌های آموزشی از سوی جهاد دانشگاهی در حوزه مهارت‌های زندگی و مهارت‌های عمومی اشتغال و کار آفرینی طراحی و چاپ شده که در اختیار پادگان‌های مورد نظر قرار گرفته و جهت آموزش میان سربازان توزیع شده، در مرکز آموزشی ثابت خواه گیلانغرب ۱۴۷ نفر، در مرکز آموزشی شهدای کرمانشاه ۲۹۳ نفر و در مرکز آموزشی شهید رجایی یگان نظامی مرزبانی کرمانشاه ۵۰۰ نفر در این دوره شرکت کرده اند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه تصریح کرد: مجموعه‌ای از کلاس‌های حضوری نیز جهت پرسش و پاسخ و رفع اشکال در نظر گرفته شده که مدرسان جهاد دانشگاهی با حضور در محل پاسخگوی سربازان خواهند بود، در این طرح چهار مبحث اصلی آموزشی از جمله آشنایی با مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال و کار آفرینی، آشنایی با مهارت‌های زندگی، آشنایی مقدماتی با مبانی حقوقی و سواد مالی و آشنایی مقدماتی با سواد رسانه و فضای مجازی را داریم.

این مسئول خاطر نشان کرد: فعالیت‌ها به این صورت پیش بینی شده که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بهینه سازی دوران سربازی و استفاده مناسب از این فرصت برای افزایش مهارت و توانمندی جوانان، طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه از دو سال پیش کلید خورده و در حال انجام است، اما در کرمانشاه با آغاز سال ۱۴۰۰ و در اردیبهشت ماه گام‌های نخستین این طرح برداشته شده که توسط جهاد دانشگاهی در حال اجرا است.

وی بیان کرد: این مهارت ها، مهارت‌های عمومی بدو خدمت و پیش نیاز آموزش برای سربازانی است که دوره‌های آموزشی را طی می‌کنند و طبق مصوبه از سال ۱۴۰۱ تمام سربازان باید این دوره را گذرانده و گواهی آن را اخذ کرده باشند، اما از آن جایی که به عنوان مهارت‌های عمومی در نظر گرفته می‌شود منجر به کسب و کار نمی‌شود و معمولا پس از گذراندن دوره مهارت‌های عمومی برای سربازان یک دوره مهارت‌های تخصصی در نظر گرفته می‌شود که بر پایه اخذ گواهی نامه‌های تخصصی منجر به اشتغال می‌شود.

بادکو تاکید کرد: سربازان پس از کسب آموزش مهارت‌های عمومی و تخصصی و بر اساس تخصص و مهارتی که به دست آورده اند، می‌توانند کسب و کاری را یا به صورت مشاغل خانگی یا یک کارگاه راه اندازی کنند و یا در بعضی موارد جذب شرکت‌ها و سازمان‌ها شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار