فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به خسارات وارد شده به مزارع دیم این شهرستان در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی، گفت: در این راستا با تاکیدات مکرر بیش از ۲۰ هزار هکتار از مجموع ۴۷ هزار هکتار مزارع دیم شهرستان بیمه شده است.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 26 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«جهانبخش حیدری» در جلسه ستاد بحران شهرستان اسلام آباد غرب در سرسرای اجتماعات فرمانداری، افزود: خشکسالی امسال در شهرستان در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و قطعا امسال همه مردم شهرستان باید در مصرف بهینه آب صرفه‌جویی و تا حد امکان از هدر رفت این مایه حیات جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی های سال جاری اهمیت مدیریت منابع آب را دوچندان می کند.

فرماندار اسلام آباد غرب اضافه کرد: خشکسالی امسال به طور قطعی مراتع و جنگل‌های شهرستان را دچار آسیب خواهد کرد و انتظار داریم برای جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی همه مردم دغدغه داشته باشند تا با کمترین آسیب بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

حیدری اظهار داشت: برای مهار حریق احتمالی هشت دستگاه خودرو آتش نشانی در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شناسایی نقاط بحران، تجهیز امکانات اطفا حریق، تشکیل اکیپ های آموزش دیده، بکارگیری دیده بان، آموزش دهیاران و شوراها، بهره مندی از ظرفیت تشکل های اجتماعی و در صورت نیاز استفاده از نیروهای نظامی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای مقابله با آتش سوزی خواهد بود.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۷۵ میلی متر بارندگی در شهرستان اسلام آباد غرب ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار