حسن عزیزی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه سهم استان از خدمات و مشاغل غیر رسمی زیاد است، تاثیر بیشتری از شیوع ویروس کرونا پذیرفته، با این وجود برای سال ١۴٠٠ کاهش ٢/۵ درصدی نرخ بیکاری را در نظر گرفتیم.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 26 April 2021

حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس سند سه ساله اشتغال در سال‌های ٩٨،٩٩ و ١۴٠٠ برنامه ریزی‌هایی برای کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه صورت گرفته است. به این ترتیب در سال ۹۸ در استان کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری را تجربه کردیم، در واقع با پایان سال ٩٨ متوجه شدیم روند کاهشی که از سال ٩۶ و ٩٧ آغاز شده بود تداوم یافت، در سال ۹۹ نیز کاهش ۲و نیم درصدی هدف گذاری شد.

وی افزود: در سال ۹۹، ۲۵ جلسه کارگروه اشتغال استانی برگزار شد، همچنین وزیر تعاون نماینده ویژه خود (معاون اشتغال وزارتخانه) را برای کرمانشاه تعیین کرد که با حضور و بازدید از بخش‌های مختلف استان، یک بسته تحرک بخشی طرح شد که برخی از آن‌ها عملیاتی شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای دستیابی به اهدافمان در جهت کاهش نرخ بیکاری استان با مشکلاتی مواجه بودیم، خاطر نشان کرد: شیوع ویروس منحوس کرونا یکی از این مشکلات است که تاثیر آن بر استان کرمانشاه با توجه به اینکه سهم خدمات و اشتغال غیر رسمی عدد قابل توجهی است، چشمگیر بوده است، طبق بررسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عبور از پیک های مختلف کرونا، حدود ۲۷ هزار فرصت شغلی در رسته‌هایی که به شدت از کرونا آسیب دیده بودند از دست رفت.

این مسئول با اشاره به اینکه وزارت کار برای کمک به حل این مشکلات اقداماتی انجام داد، به تشریح این اقدامات پرداخت و گفت: بیمه بیکاری سامانه وزارت کار به صورت غیر حضوری فعال شد و حدود ۱۴ هزار نفر در آن نام نویسی کردند.

وی ادامه داد: بسته‌های معیشتی در نظر گرفته شد و دولت تدبیر و امید وام یک میلیون تومانی در دو  نوبت به سرپرستان خانوار اعطا کرد همچنین افراد علاوه بر یارانه‌های مختلفی که دریافت می‌کنند، برای هر عضو خانوار ۳ نوبت ۱۰۰ هزار تومان در ۳ ماه متوالی دریافت کردند. به هر حال با شرایطی که پیش آمد با حجم زیادی از بیکاری و فرصت‌های شغلی از دست رفته مواجه شدیم.

عزیزی عملکرد سال ۱۳۹۹ را نشان دهنده روند کاهشی بیکاری و دستیابی به هدف سال یعنی ٢ و نیم درصد
کاهش نرخ بیکاری دانست و تصریح کرد: در خصوص نرخ بیکاری جوانان دانش آموخته وضعیت قدری بهتر است، اما از سنوات قبل برای امسال دستورات کارشناسی از سوی استاندار کرمانشاه طرح شد که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل تعاون و حوزه معاونت استانداری رسیدگی شد، بالاخره برای سال ۱۴۰۰ همان ۲ونیم درصدی که قبلا هدف گذاری شده، پذیرفته شد، با توجه به شرایط پیش آمده، دو حالت که بر اساس آن ١. محدودتر شویم یا ٢. عملکرد ما توسعه یابد را پیش بینی کردیم.

عزیزی گفت: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته کرمانشاه به یک قطب توسعه پتروشیمی تبدیل می‌شود، عملیات در اسلام آباد غرب و سنقر و کلیایی برای تجهیز کارگاه در شرق و غرب استان آغاز شده، اگر چه شرایط کرونایی باعث شد کاهش ۲ و نیم درصدی نرخ بیکاری را در نظر بگیریم و بر مبنای آن اقداماتی داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: همه استان‌ها با محدودیت منابع مواجه هستند، اما با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی استاندار کرمانشاه، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پذیرفت که ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی با قیمت ارزان برای مناطق زلزله زده استان که قابل توجه است (۹ شهرستان کامل، کرمانشاه و بخش کوزران و ماهیدشت (از ۱۴ شهرستان ۱۰ شهرستان می‌توانند از این منابع استفاده کنند)) اختصاص دهد.

عزیزی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون فشار بر جامعه و اقتصاد را کاهش می‌دهد، یادآور شد: امید است کار، تلاش و تولید استان رونق یابد و اقتصاد فعال‌تر شود تا به اهدافی بیش از ۲ونیم درصد کاهش نرخ بیکاری دست پیدا کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار