مدیر درمان تأمین جتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۸۰ درصد نسخ مراکز طرق قرارداد الکترونیکی تولید می‌شود، گفت: تا به امروز ۹۰۰ هزار نسخه از مراکز طرف قرارداد جدا از مراکز ملکی سازمان تولید شده است.
کد خبر: ۹۵۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 25 April 2021

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،میثم حجتی‌پور امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

وی در توضیح درمان مستقیم و غیرمستقیم، گفت: درمان مستقیم مراکز ملکی سازمان است که بیمه شدگان به آن‌ها مراجعه می‌کنند و درمان غیرمستقیم هم مراکز طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی است که کار خدمت‌رسانی به بیمه شدگان را انجام می‌دهند.

مدیر درمان تأمین جتماعی استان کرمانشاه کمیسیون‌های پزشکی را مجموعه‌های مرتبط با سازمان دانست و افزود: تأیید دخالت‌های پزشکی و از کارافتادگی‌ها در این کمیسیون‌ها بررسی می‌شود.

وی در خصوص بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های طرف قراداد استان با سازمان تأمین اجتماعی، خاطرنشان کرد: دو بیمارستان شهدا و حضرت معصومه(س) و دو پلی‌کلینیک شبانه‌روزی شماره یک و دو در مرکز استان و در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، جوانرود، پاوه، سنقروکلیایی و بیستون هم درمانگاه تک‌شیفته داریم.

حجتی‌پور از ایجاد چهار درمانگاه دیگر در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم طی امسال مقدمات ساخت آن‌ها شروع شود.

رایگان شدن هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال

وی در خصوص رایگان شدن هزینه درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بالای ۶۵ سال، گفت: این موضوع که سازمان تأمین اجتماعی متعهد شده که تمام هزینه‌های افراد بالای ۶۵ سال را پرداخت کند را به دانشگاه علوم پزشکی منعکس کرده‌ایم، اما دانشگاه معتقد است که این دستورالعمل باید توسط وزارت خانه مطبوع خود ارسال شود.

حجتی‌پور تصریح کرد: سازمان تمام هزینه‌های افراد بالای ۶۵ سال را به مراکز دانشگاهی پرداخت می‌کند و دلیلی وجود ندارد که این مراکز از بیماران فرانشیز دریافت کنند.

اجرای نسخه الکترونیک یک الزام قانونی است

این مسؤول در خصوص حذف دفترچه‌ها، گفت: از سال ۹۴ در مراکز ملکی سازمان بحث نسخ الکترونیکی را نهادینه کرده‌ایم و الان ۱۰۰درصد نسخ مراکز ملکی، الکترونیکی صادر می‌شود و مشکلی در این رابطه نداریم.

وی اظهار داشت: از سال ۹۷ مقدمات ایجاد نسخ الکترونیکی طف قرارداد را شروع کردیم در این راستا با تمامی گروه‌های پزشکی جلسه تشکیل دادیم، کارگروه‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم داده شده؛ زیرساخت‌ها از نظر سازمان کاملا آماده است.

حجتی‌پور گفت: در نظام سلامت حذف دفترچه یک امر اجتناب‌ناپذیر است و نسخه الکترونیک یک الزام قانونی برای سازمان تأمین اجتماعی است که خوشبختانه تا به امروز ۹۰۰ هزار نسخه جدا از مراکز ملکی از مراکز طرف قرارداد استان تولید شده است.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: در استان ۸۰ درصد نسخ مراکز طرق قرارداد الکترونیکی تولید می‌شود که در تلاش هستیم به زودی به ۱۰۰ درصد برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار