مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: برای جمع آوری و بازیافت پسماندهای خانگی مناطق شهری و روستایی ایجاد ۶ سایت در سطح این استان تعریف شده است.
کد خبر: ۹۵۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 25 April 2021

به گزارش  خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،فریدون یاوری  افزود: به طور کلی پسماندهای صنعتی، خانگی، پساب و یا فاضلاب صنعتی و خانگی، ورود بی رویه سموم کشاورزی که در استان زیاد داریم علاوه بر تخریب منابع طبیعی و آلودگی هوا باعث آلودگی خاک و تخریب زمین نیز می‌شود.

او اظهار داشت: از سال‌های گذشته کارگروه پسماندها در استان تشکیل شده و احداث ۶ سایت بازیافت پسماندهای شهری و روستایی در ۶ منطقه استان تدوین و کار اجرایی در دست انجام است.

یاوری با بیان اینکه اکنون یک سایت بازیافت در شهر کرمانشاه در حال فعالیت است، اضافه کرد: سایت بازیافت قصرشیرین و اسلام آباد غرب نیز با اختصاص یک میلیارد تومان در حال اجرا است.

او یادآور شد: برای گیلانغرب، شرق استان و منطقه اورمانات هم سایت های بازیافت تعریف شده که برای اجرایی شدن، ابتدا باید تامین اعتبار شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تمام پسماندهای بیمارستانی و درمانی در سطح استان بی خطرسازی شده و توسط شرکت های خصوصی سوزانده و سپس دفن می‌شود.

یاوری با اشاره به اینکه احداث تصفیه خانه کنگاور و فاز دوم پاوه سال گذشته به اتمام رسید، افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرهای هرسین، جوانرود و دوانسر در حال اجراست که با اتمام آنها همه مرکز شهرستان ها دارای تصفیه خانه خواهند شد.

او همچنین با بیان اینکه ۳۵ درصد پسآب فاضلاب کلان شهر کرمانشاه تصفیه می‌شود، اضافه کرد: ۶۵ درصد فاضلاب شهر کرمانشاه در رودخانه قره سو رها سازی می‌شود.

یاوری با بیان اینکه تصفیه پساب فاضلاب شهر کرمانشاه نیاز به اعتبارات کلان دارد، اظهار داشت: پیگیر دریافت اعتبار برای احداث تصفیه پسآب فاضلاب رودخانه قره سوه هستیم.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۱ شهر و ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار