مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر:
تابناک- مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر پس از بازدید ازمنازل روستاهای زلزله زده در شهرستان گناوه گفت: زلزله هفته گذشته به 360 واحد مسکونی مددجویان تحت پوشش این نهاد در ۱۲ روستای بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرده‌است.
کد خبر: ۹۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 24 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر،  احمد لطفی به همراه تیم برآورد خسارت این نهاد در بازدید از روستاهای مناطق زلزله زده شهرستان گناوه اظهار داشت: به دنبال وقوع زمین لرزه 9/4 ریشتری اخیر در شهرستان گناوه بیش از 12 روستای این شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داده و به منازل و کسب کارهای برخی از مددجویان تحت حمایت خسارت وارد کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه افزود: به لطف خدا به هیچ یک از مددجویان تحت حمایت آسیب های جانی و حتی مصدومیت وارد نشده است اما به حدود 360 خانه آسیب و خسارت جزئی وارد شد.

لطفی با بیان اینکه عمده خسارت‌ها شامل تخریب دیوارها و ترک خوردگی منازل مددجویان است گفت: این منازل مسکونی با پرداخت وام بلا عوض تعمیر و بازسازی می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پس از بازدید های صورت گرفته به همراه تیم کارشناسان این نهاد از مناطق زلزله زده و ارزیابی وضعیت مددجویان تحت حمایت، حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان خسارت برآورد شده است.

وی در ادامه افزود: برآورد خسارت اولیه طی گزارشی به مرکز ارسال شده است و با همکاری بنیاد مسکن برای افراد خسارت دیده تشکیل پرونده شده است و برای این خانوارها وام بلاعوض بازسازی پرداخت خواهد شد.

لطفی در پایان یادآورشد: توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم افطاری در ماه مبارک رمضان با مشارکت و همکاری خیران این شهرستان در چندین نوبت بین مددجویان روستاهای زلزله زده انجام شده‌است و کماکان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار