رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه دخالت آرایشگاه‌ها در امور پزشکی ممنوع و تخلف است، گفت: یک آرایشگاه زنانه در کرمانشاه به علت دخالت در امور پزشکی و بی‌توجهی به اصول بهداشتی پلمب شد.
کد خبر: ۹۵۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 22 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «کیومرث رحیمی» افزود: این آرایشگاه در یکی از محله‌های کرمانشاه به دلیل دخالت در امور پزشکی و اقداماتی همچون انواع اعمال جراحی بر روی پوست، برداشتن غده‌های چربی، بوتاکس و حذف چروک پیشانی برای مراجعان زن و مرد پلمب شد.

او گفت: دستگاه‌های غیرمجاز این واحد متخلف توقیف و پرونده برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی اظهار داشت: صورت عضو مهمی از بدن انسان است که شریان‌ها و عصب‌های زیادی دارد، بارها مشاهده شده که با تزریق غیراصولی ژل و بوتاکس و یا اعمال دیگر و برخورد سوزن با این شریان‌های مهم اطراف آن دچار مردگی بافت و یا در برخی موارد وارد شدن آسیب‌های جدی به اعصاب بینایی و کور شدن کامل فرد شده است.

رحیمی اضافه کرد: از طرفی در این مکان‌ها به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی امکان ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی از قبیل هپاتیت و ایدز وجود دارد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت نیاز به دریافت خدماتی از این دست حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند تا در شرایط کاملا ایمن و بهداشتی به درمان بپردازند.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: از همشهریان درخواست می‌کنم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را با شماره تلفن ۳۴۲۷۸۵۴۱ بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

بیش از هزار آرایشگاه زنانه هم اکنون در شهر کرمانشاه مرکز استان فعال است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار