مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به نظر می‌آید افراد پس از تزریق واکسن کرونا، بین ۶ ماه تا ١ سال در مقابل این بیماری واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 22 April 2021

با تزریق واکسن، یک سال در مقابل

مسعود مردانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: تمامی واکسن‌هایی که با مجوز اداره غذا و دارو وزارت بهداشت در کشور وارد شده است و برای گروه پزشکی استفاده می‌شود مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: تعداد کمی از افراد ممکن است پس از تزریق واکسن تب یا بدن درد داشته باشند، یعنی علائم یک عفونت ویروسی را پیدا کنند که فرد ۴۸ ساعت اول با خوردن قرص استامینوفن بهبود پیدا می‌کند و عمدتا عارضه‌ای برایشان ایجاد نمی‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به نظر می‌رسد افراد بعد از تزریق دو دوز از واکسن حداقل ۶ ماه و حداکثر یک سال در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند.

این متخصص خاطر نشان کرد: واکسن‌هایی که در ایران تزریق می‌شود عمدتا بر مدل انگلیسی ویروس کرونا هم پوشش مناسب دارند، اگر چه در صورتی که ماهیت ویروس تغییر کند و جهش‌های کروموزومی داشته باشد، حتما باید در تهیه واکسن تجدید نظر شود.

وی اضافه کرد: از آنجا که سرایت پذیری ویروس کرونا انگلیسی از یک فرد به فرد دیگر بسیار زیاد و ۷۰ درصد بیشتر از گونه‌های دیگر بیماری است، در حال حاضر تعداد زیادی بیمار کرونایی داریم و تعداد مبتلایان افزایش چشمگیری داشته، ظرفیت تخت‌های آی سی یو نیز اشباع شده است.

وی با بیان اینکه کشورهایی، چون انگلیس، امارات متحده عربی، رژیم اشغالگر قدس، بحرین، و استرالیا، بیشترین میزان تزریق واکسن را در دنیا به مردم داشته اند، یادآور شد: به این ترتیب آمار بیماری در این کشور‌ها به سرعت کاهش می‌یابد.

مردانی تاکید کرد: در ایران نیز واکسیناسیون گروه‌های پزشکی در حال انجام است و تا آخر ماه به پایان می‌رسد، سپس بیماران قلبی، ریوی، کلیوی، دیابتی و بیمارانی که نقص ایمنی دارند واکسینه می‌شوند و واکسن‌های تولید داخل هم به کمک واکسن‌های وارداتی می‌آید و همه مردم در یک بازه زمانی واکسینه می‌شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار