قباد محمدی در گفتگو با تابناک:
معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تا این لحظه هیچ گونه عوارض لخته خونی در افراد ناشی از تزریق واکسن آسترازینکا در استان به صورت رسمی گزارش نشده است.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 21 April 2021

قباد محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: واکسن آسترازینکا از ایمنی بالایی برخوردار است و در صورت بروز هر گونه علائم لخته خون که بسیار نادر است، از روز چهارم پس از تزریق نمایان خواهد شد.

وی افزود: در زندگی عادی از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر ممکن است دچار عوارض  ناشی از آلودگی هوا شود و یا از هر ۲۵۰ هزار نفر یک نفر دچار لخته خون شود همچنین هر دارو و واکسنی دارای عوارضی است که امکان بروز آن در افراد وجود دارد.

معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه تصریح کرد: واکسن آسترازینکا هم مانند تمام دارو‌ها ممکن است عوارضی داشته باشد، اما عوارض ناشی از این واکسن مانند لخته خون به حدی ناچیز است که اگر به تمام مردم استان کرمانشاه تزریق شود ممکن است تنها ۸ نفر دچار این عارضه‌ شوند و از این تعداد هم فقط امکان فوت دو نفر وجود داشته باشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: تمام عوارض گفته شده فقط در حد احتمالات است و ممکن است هیچ گاه اتفاق نیفتد.

محمدی تاکید کرد: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند، زیرا هر واکسن و دارویی که مورد استفاده قرار گیرد پس از اطمینان از ایمنی و بی خطر بودن به صورت انبوه عرضه خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار