معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است.
کد خبر: ۹۵۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، ابراهیم شکیبا ظهر امروز در جلسه ستاد مبارزه استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تعداد مبتلایان و موارد بستری براثر ویروس کرونا در استان کرمانشاه در حال افزایش است و تاکنون تا رسیدن به نقطه اوج پیک چهارم کرونا فاصله وجود دارد.

وی افزود: تاکنون ۸۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری که از این تعداد ۱۳۶ نفر در بخش آی. سی. یو بستری و ۳۵ نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند و پیش بینی می‌شود هفته آینده روزهای سختی در انتظار استان کرمانشاه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۳۲۴ تست پی. سی. آر از افراد مشکوک گرفته شده که ۵۲۹ مورد تست مثبت بوده است.

شکیبا با اشاره به میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی بیان کرد: فعالیت مشاغل گروه ۲، سه و چهار، پاساژها و روز بازارها، باشگاه‌های ورزشی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما متأسفانه این موضوع توسط اصناف رعایت نمی‌شود و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در میان مردم به کمتر از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مراسمات عروسی و خاکسپاری همچنان برگزار می‌شود، گفت: مردم با توجه به تاکید پرهیز از حضور در تجمعات در مراسمات عروسی و خاکسپاری بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شرکت می‌کنند که خطر ابتلاء افراد را افزایش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته چهار هزار پرونده تخلف توسط بازرسان بهداشت با همکاری بازرسی صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی به دادگستری ارسال شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار