رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یک‌میلیون قطعه طیور بومی و روستایی در این استان به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،علی‌رضا حیدری، از ایمن‌سازی رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این استان آغاز شده بود و طی سه مرحله این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های مهم پرندگان است که به صورت مشکلات تنفسی گوارشی، عصبی، فلج شدن بال و پا و کج شدن گردن طیور خود را بروز می‌دهد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشتی، خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه‌های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور استان است.

وی افزود: در صورت ابتلای پرنده به آن، خسارت‌هایی را به مرغداران صنعتی و روستایی وارد می‌کند و در صورت بروز و کنترل نکردن آن جمعیت طیور صنعتی استان را با خسارت سنگینی مواجه خواهد کرد.

حیدری در پایان، اضافه کرد: در این نوبت یک میلیون قطعه طیور بومی در روستاهای این استان علیه بیماری نیوکاسل ایمن‌سازی می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار