فرماندار گیلانغرب گفت: وضعیت این شهرستان در زمینه ابتلا به ویروس کرونا بحرانی است از این رو محدودیت‌ها به صورت شدیدتر اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«کوروش محمودیان» افزود: پس از تعطیلات نوروز و به خصوص در یک هفته اخیر، تعداد افراد مبتلا و بستری در این شهرستان روند صعودی داشته به گونه ای که هم اکنون ۳۵ نفر در بیمارستان الزهرا (س) و دیگر مراکز درمانی استان بستری و تحت مراقبت قرار هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲ تیم نظارتی در ۲ نوبت صبح و عصر بر اجرای محدودیت های کرونایی در شهرستان نظارت دارند و به طور قطع با متخلفان و افراد بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا برخورد می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: از مردم می خواهیم با توجه به اینکه موارد کرونای جهش یافته در این شهرستان زیاد و هم اکنون گیلانغرب در شرایط فوق قرمز قرار دارد در بیرون از منزل حتما از ماسک و حتی المقدور ۲ ماسک به شیوه مناسب و رعایت و حفظ فاصله فیزیکی ۲ متر از دیگران و پرهیز از تردد غیر ضروری توجه جدی داشته باشند تا از این موج عبور کنیم.

محمودیان اضافه کرد: اگر دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم جدی گرفته نشود و دورهمی ها و مهمانی های خانوادگی و به خصوص سرکشی از سالمندان را در شرایط کنونی کنار نگذاریم اوضاع به مراتب بدتر و شرایط ما را بحرانی تر می کند.

او اضافه کرد: از مجموع ۳۵ بیمار بستری، ۲۴نفر در شهرستان و ۱۲نفر در بیمارستان‌های دیگر نقاط استان کرمانشاه بستری و تحت مراقبت هستند.

محمودیان گفت: با تمهیدات اتخاذ شده و افزایش تیم های نظارتی متناسب با شرایط و پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای شهرهای قرمز با همراهی دستگاه قضایی و انتظامی با قاطعیت مصوبات ستاد کرونا اجرایی و اجازه نخواهیم داد فرد یا افرادی سلامت مردم را به خطر اندازند.

وی تاکید کرد: از مجموع حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه اخذ شده تا پایان فروردین ماه جاری ۵۵۱ مورد مثبت بوده که پنج مورد آنها فوت کرده‌اند.

فرماندار گیلانغرب گفت: از ابتدای شروع اپیدمی در این شهرستان از ۶ هزار و ۷۰۰نمونه اخذ شده، آزمایش یک هزار و ۸۴۰ نفر مثبت بوده و ۷۰ نفر نیز فوت شده‌اند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار