امام جمعه سرپل ذهاب گفت: ارتفاعات بازی دراز یادمانی از ایثار و رشادت شهدا و یادآور دلاور مردی های رزمندگان اسلام در دفاع از این مرز و بوم و نظام اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام جواد فاطمی در آستانه روز گرامیداشت عملیات غرور آفرین بازی دراز افزود: امروز وظیفه داریم رشادت شهدا را به نسل جوان انتقال دهیم و آرمان شهدا را در جامعه روشنگری و نهادینه کنیم.

وی اظهار داشت: رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی با صلابت و پایداری تمام در مقابل دشمن ایستادند تا اقتدار و عزت و شرف مردم این خاک و بوم حفظ شود از این رو امنیت و آرامش در زندگی امروز را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

امام جمعه سرپل ذهاب گفت: شهدای بازی دراز در عملیات مهم و موقعیت استراتژیکی قرار گرفتند و نقش مهمی در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند.

فاطمی نسب تاکید کرد: برگزاری یادواره ها و ترویج فرهنگ و ایثار شهدا کمترین کاری در ادامه دادن راه شهداست که انجام دهیم.

عملیات ظفرمند بازی دراز در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد و در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.
بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.
در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته زخمی و اسیر شدند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزارتن جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار