سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه زنجیره خرید، کشتار و توزیع گوشت قرمز استان اکنون کاملا سنتی و نیازمند اصلاح رویه است، گفت: با کمک دستگاه‌های ذیربط، در حال تدوین مدلی برای ماشینی‌کردن این چرخه و حذف واسطه‌ها هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 21 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،بهزاد باباخانی در حاشیه بازدید از ۲ کشتارگاه دام کرمانشاه، افزود: شهرستان کرمانشاه اکنون دارای ۲ کشتارگاه دام است که در برهه‌های زمانی مختلف یکی از آنها فعال و دیگری غیرفعال بوده است و این موضوع از یک طرف به بخش خدمات و اشتغال ضربه زده و از طرف دیگر به دلیل رقابتی نبودن کشتار، موجب ورود واسطه‌ها و افزایش قیمت گوشت قرمز برای مصرف کننده شده است.

وی اظهار داشت: کشتارگاه بیستون نیز پس از تغییر و تحول مدیریتی و واگذاری به بخش خصوصی با مشکلاتی در ارایه خدمات مواجه شده که نیازمند رسیدگی است و بر این اساس و حسب تاکیدات استاندار، جلساتی برای فعالیت همزمان، رقابتی و عادلانه کشتارگاهای شهرستان کرمانشاه و منطقی‌سازی قیمت گوشت قرمز تشکیل شده و این موضوع بزودی ساماندهی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با وجود اینکه قطب دامداری کشور محسوب می شود و سالانه هزاران راس دام مازاد آن به خارج از کشور و استان‌های دیگر صادر می شود، ولی به دلیل وجود واسطه ها و برخی مشکلات دیگر گوشت آن از دیگر مناطق دیگر کشورمان گرانتر است.

در استان کرمانشاه سالیانه ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۷۵ هزار تن گوشت سفید تولید می شود که از این تولیدات سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۱۲ هزار تن گوشت سفید (مرغ) مازاد بر مصرف به سایر استان ها ارسال می شود.

این استان ۲ کشتارگاه بزرگ بیستون و ماهیدشت را دارد و با اینکه مسیری که گوشت از دام زنده تا کشتارگاه و قصابی طی می کند به دلیل ذبح بهداشتی و نیز نظارت دامپزشکی مطمئن ترین مسیر برای در دسترس قرار دادن گوشت سالم است اما این کار هزینه هایی را نیز به قیمت تمام شده گوشت اضافه می کند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار