رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو از انهدام یک دهنه کوره ذغال غیرمجاز در جنگل های دالاهو خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر،مجتبی تاسه اظهار کرد: نیروهای پاسگاه ویژه منابع طبیعی دالاهو، طی گشت زنی‌های مداوم در عرصه‌های ملی واقع در ارتفاعات منطقه میان تنگِ بخش مرکزی، مقداری ذغال از چوب درختان جنگلی را کشف و یک دهنه کوره ذغال غیرمجاز را منهدم کردند.

وی با اشاره به ضبط و توقیف ادوات و دستگیری افراد متخلف که متأسفانه بومی منطقه بودند، افزود: با افراد سودجو به شدت برخورد قاطع و قانونی را داشته و پرونده تخلف تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی شهرستان دالاهو معرفی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دالاهو با تاکید بر لزوم حفظ درختان جنگلی دالاهو توسط جوامع محلی، تصریح کرد: بلوط‌های زاگرس دارای ارزش اکولوژیکی بالایی همچون تنظیم گازها (جذب کربن و تولید اکسیژن)، ذخیره آب، کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از سیل را داشته که بایستی قبل از اینکه نفس‌های زاگرس به آخر برسد، حافظ آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه درختان جنگلی ثروت عمومی محسوب شده و متعلق به همه مردم است، گفت: اداره منابع طبیعی دالاهو با نیروهای متعهد و قسم خورده، در مقابل هرگونه تخلف ایستادگی کرده و از عموم مردم شهرستان دالاهو خواهشمندیم در صورت مشاهده و اطلاع از قطع درختان جنگلی و ذغال گیری، سریعاً با شماره تماس ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان تماس حاصل فرمایند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار