معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به منظور جبران کاستی‌ها آموزش حضوری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف آموزش‌ مجازی و رسانه‌ای، امکان بهره‌گیری از آموزش غیر حضوری و تلویزیونی برای سوادآموزان دوره انتقال نهضت سوادآموزی از شبکه آموزش فراهم شده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، هرمز نوروزی فرد، افزود: از اول اردیبهشت تا اول مهر سال جاری به مدت ۲۳ هفته، هر روز راس ساعت ۱۶ و ۳۰ تا ۱۷ از شبکه آموزش سیما برنامه‌های درسی نهضت سواد آموزی دوره انتقال پخش خواهد شد،

او گفت: روزانه مطابق جدول زمانبندی که به ادارات آموزش و پرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌ها ارسال و اطلاع‌رسانی خواهد شد، از شبکه آموزش برای سواد آموزان نهضت سواد آموزی برنامه‌های درسی پخش می‌شود.

نوروزی فرد از سوادآموزان و آموزش دهندگان خواست از این فرآیند به عنوان الگوی معیار برای تدریس استفاده بهینه کنند.

او افزود: این برنامه در راستای تقویت آموزش سوادآموزان ثبت نام شده در سال گذشته است و نقش مکمل آموزشی را ایفا می‌کند و انتظار می‌رود سوادآموزان و آموزش دهندگان نهایت بهره‌ را ببرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری با اشاره به رتبه برتر کشوری نهضت سوادآموزی کرمانشاه در سال ۹۸ گفت: نهضت سوادآموزی استان از ۲۵ شاخص عملکرد و ارزیابی بین استان‌های کشور در ۱۴ شاخص رتبه اول را کسب کرد.

نورزی فرد در ادامه میزان تعهد امسال معاونت سوادآموزی را آموزش ۹ هزار و ۹۰۰ نفر و تعداد آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان را یک هزار و ۴۰۰ نفر آموزش اعلام کرد.

او دوره‌های سوادآموزی را ۴ تا ۶ ماه و شامل سه دوره سوادآموزی (پایه و مقدماتی) معادل سوم ابتدایی، دوره تحکیم که معادل کلاس ششم ابتدایی و دوره انتقالی شامل ۲۰۰ ساعت آموزش در راستای تقویت و تعمیق آموزش ۲ دوره قبل است، دانست.

نوروزی فرد همچنین آمار جمعیت بی‌سواد رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه را ۷۰ هزار نفر برآورد کرد که طبق بررسی‌های انجام شده، ۲۵ درصد این جمعیت آموزش ناپذیر هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا دارد و براساس آمارهای رسمی ۲۷۳ هزار نفر از مردم استان بی‌سواد مطلق هستند.

اکنون ۳۲۵ هزار دانش آموز در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و نزدیک به ۳۰ هزار فرهنگی در امر آموزش و پرورش این دانش آموزان تلاش می‌کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار