مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد مناسب این نهاد در ایجاد اشتغال برای مددجویان زیرپوشش در سال ۹۹ گفت: در سال ۱۴۰۰ بنا داریم برای ۱۰ هزار نفر از مددجویان زیرپوشش اشتغال ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۵۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محسن رخصی»، با اشاره به نام گذاری امسالبه نام «تولید، موانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها» از سوی مقام معظم رهبری، توانمندسازی مددجویان کمیته امداد را مصداق بارز اجرای تحقق شعار سال دانست و اولویت اول کمیته امداد در سال جاری را توانمندسازی افراد زیرپوشش و اجرای مشاغل تولیدی اعلام کرد.

او در ادامه گفت: در کمیته امداد استان و شهرستان‌ها کارگروه‌های ویژه اشتغال و توانمندسازی برای مددجویان تشکیل شده و امسال با توجه به عملکرد بسیار خوبی که در سه سال گذشته در زمینه اشتغالزایی داشته‌ایم، با پشتکار، جدیت و تلاش بیشتری در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی برای خانوارهای زیرپوشش اقدام خواهیم کرد.

رخصی سمت و سوی اجرای طرح‌های اشتغالزا کمیته امداد را با توجه به نام‌گذاری شعار سال، به سمت حمایت از طرح های تولیدی عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در بخش دیگر از صحبت های خود از حمایت‌های استانداری، فرمانداران و بانک‌های عامل استان قدردانی کرد و گفت: کمیته امداد استان کرمانشاه در سال ۹۹ توانست بیش از هفت هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان به ثمر برسانند و در گزارش ماهیانه کمیته امداد تا ابتدای زمستان رتبه دوم کشور را کسب کند.

رخصی با اشاره به محدودیت‌ها شیوع بیماری ویروس کرونا و تعطیلی بسیار از مشاغل افزود: ایجاد این میزان شغل در سال گذشته بیش از ۱۵۱ درصد از تعهد اشتغال برنامه ریزی شده بود که جا دارد از همه همکاران تقدیر و قدردانی کرد.

او در ادامه با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کمیته امداد دارای فرایندی است، توضیح داد که به خاطر اینکه طرح‌های اشتغال پایدار باشد از ابتدای کار مشاوره شغلی به افراد داده می شود تا زمان اجرا و پس از اجرا نیز طبق این فرایند طرح های اشتغال نظارت ویژه می‌شود.

از ۲ میلیون نفر جمعیت استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است.

به گزارش ایرنا، طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه»، نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری ۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.

این در حالی است که نرخ بیکاری میانگین کشوری به ۹.۷ درصد رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته ۹ دهم درصد کمتر شده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار