سید فرزاد افضلی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه گفت: در سال جاری باید در حوزه شیلات و آبزیان با کاهش هزینه ها، افزایش تولیدات و به تبع آن افزایش سرانه مصرف در استان شاهد باشیم.
کد خبر: ۹۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال گذشته با توجه به افزایش قیمت واردات مرتبط با شیلات یعنی نهاده ها و سایر واردات، تاثیرات به سزایی را بر قیمت ماهی شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه ٢٠ درصد محصولات آبزی در داخل  تولید می شود، افزود: علی رغم دارا بودن تکنولوژی های لازم، نیاز داخل از کشورهای مختلفی چون اسپانیا، فرانسه و هند که تولید کننده تخم چشم زده هستند تامین می شود و در کشور ما به ماهی لار و یک گرمی و در مراکز تکثیر و حد واسط به بچه ماهی که از یک گرم تا 20 و 50 گرم است تبدیل می شوند تا شرایط مناسبی برای رشد و پرورش در استخرهای پرورش ماهی داشته باشند.

مدیر کل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش قیمت ها خوراک آبزیان و نهاده اصلی که بچه ماهی  است را شامل می شد، علی رغم این وضعیت و محدودیت ها اکثر مزارع و خصوصا مجتمع های پرورش ماهی به فعالیت خود ادامه دادند، چرا که آبزیان زود بازده هستند و تولیداتشان در یک دوره چند ماهه به ثمر می نشیند و از این بابت به نوعی تامین می شود، البته درآمد آبزیان درآمد مناسبی است و با وجود افزایش هزینه ها طبیعتا شرایط برای پرورش دهنده ها مناسب است.

این مسئول با اشاره به اینکه در پایان سال 99 به 23 هزار و 605 تن تولید در انواع گونه های آبزیان دست یافتیم، خاطر نشان کرد: امید است در سال 1400 با بهبودی وضعیت و برداشته شدن تحریم ها، در حوزه شیلات و آبزیان با کاهش هزینه ها، همچنین افزایش تولیدات و به تبع آن افزایش مصرف مواجه شویم،تا سال 98 که با تحریم سنگینی مواجه نبودیم میانگین سرانه مصرف ماهی با رشد قابل قبولی همراه بود و اکنون در سطح شهر بیش از 100 فروشگاه شیلات رسمی داریم و شهرستان ها نیز دارای فروشگاه های رسمی محصولات آبزی هستند.

 افضلی تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است از دست‌فروشانی که در سطح شهر اقدام به فروش ماهی می کنند اکیدا"  ماهی نخرند و جهت خرید به فروشگاه های رسمی که کارت های هولوگرام دارند و مطمئن ترین مکان برای تهیه محصولات آبزی هستند مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار