مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با اعلام اینکه سال گذشته مصرف سی‌ان‌جی در استان پنج درصد افزایش داشت، گفت: سال گذشته ۳۰۰ میلیون متر مکعب سوخت سی‌ان‌جی در استان کرمانشاه مصرف شد که منجر به صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیون لیتری در مصرف بنزین شده است.
کد خبر: ۹۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 19 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«فریدون یاسمی»افزود: اکنون ۱۶۰ باب جایگاه سوخت در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد ۷۶ باب جایگاه سوخت سی‌ان‌جی است.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه از نظر تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت رتبه یازدهم کشور را داراست و از لحاظ استقبال مصرف کنندگان از سوخت سی‌ان‌جی نیز در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه در ادامه از کاهش مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بیشترین کاهش مصرف مربوط به نفت سفید با ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

یاسمی افزود: در بازه زمانی یادشده، بعد از نفت سفید، کمترین مصرف مربوط به نفت کوره بوده که ۲۲ درصد کاهش را در سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

بنزین نیز با مدیریت صحیح شهروندان، در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۱۸ درصد کاهش داشته که به گفته یاسمی، در همین راستا مصرف سی‌ان‌جی نیز در همین سال افزایشی پنج درصدی داشته است.

او اظهار داشت: بیش از ۲ میلیارد لیتر از انواع چهار فرآورده نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفت گاز و نفت کوره در سال ۹۹ در سطح منطقه کرمانشاه توزیع شده است.

وی با تقدیر از مردم استان بابت استفاده بهینه از سوخت، درخواست کرد که کماکان این رویه صحیح و پسندیده درست مصرف کردن مورد توجه قرار گیرد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار