فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات میوه و تره‌بار از مرز رسمی پرویزخان روندی عادی دارد و مشکلی در رابطه با تخلیه و خروج این محصولات به خصوص «گوجه‌فرنگی» و «ملون» وجود ندارد.
کد خبر: ۹۵۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 17 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«مرادعلی تاتار» افزود: هم اکنون ۲۴۰ کامیون میوه و تره‌بار شامل ۹۰ کامیون محصول گوجه‌فرنگی و ۱۵۰ کامیون ملون و کاهو در مرز در حال تخلیه و بارگیری و در حال خروج از مرز است و این محصولات بدون هیچ مشکلی تا بعد از ظهر امروز از مرز خارج می‌شود.

وی اظهار داشت: ۲۸۰ کامیون میوه و تره بار نیز در پارکینگ های شهرداری و فرمانداری در مرز وجود دارد که از این تعداد ۱۰۰ کامیون آن بعد ازظهر تا غروب امروز شنبه از مرز خارج می شود و مابقی کامیون ها نیز شامل ۱۸۰ کامیون میوه و تره بار فردا یکشنبه ۲۹ فروردین ماه از مرز خارج و به عراق صادر می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به اینکه روز گذشته جمعه بوده شاهد انباشت کامیون‌های میوه و تره بار بوده‌ایم وگرنه مشکلی نداریم و هم اکنون وضعیت در مرز عادی و طبق روال سابق محموله ها به خصوص میوه و تره بار در حال خروج از مرز است.

تاتار گفت: تاکنون چندین بار به تجار و بازرگانان فعال در مرز پرویزخان اعلام کرده ایم که طبق نیاز طرف عراقی میوه و تره بار وارد مرز کنند و بازهم از آن ها می خواهیم با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری بالای میوه و تره بار قبل از ارسال محموله ها به مرز حتما نسبت به وضعیت مرز و میزان تقاضای بازار عراق کسب اطلاع کنند.

او گفت: چنانچه تجار بدون توجه به نیاز بازار طرف عراقی نسبت به آوردن بی‌رویه محموله‌های صادراتی میوه و تره بار اقدام ‌کنند باعث از بین رفتن این محصول و همچنین خالی کردن بازار داخلی از آن و افزایش نرخ تورم می‌شود.

وی اضافه کرد: ترافیک کامیون‌ها در مرز، خراب شدن محصولات به دلیل هوای گرم، خالی شدن بازار داخلی و تورم، متضرر شدن کشاورزان و تجار و کاهش شدید قیمت صادرات نتیجه ارسال بی رویه محموله های فساد پذیر از عواقب ارسال بی رویه میوه و تره بار و محصولات کشاورزی به مرز است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار