معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اعلام اینکه در قالب اجرای طرح اقدام ملی مسکن ۱۷ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه اجرایی می‌شود، گفت: سال گذشته اجرای ۱۲ هزار واحد در راستای اجرای این طرح در دستور کار بود که پنج هزار واحد ایثارگران نیز به این آمار اضافه شد.
کد خبر: ۹۵۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مهرداد سالاری روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای مسکن در استانداری کرمانشاه در جمع خبرنگاران، افزود: از این آمار تاکنون پروژه‌های بزرگی در سطح استان به ویژه در شهر کرمانشاه آغاز شده و تعدادی نیز به زودی آغاز خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه یادآور شد: در پروژه های واحدهای مسکونی بنیاد مستضعفان و شهرداری کرمانشاه به دلیل مشکلات زیر ساختی روند کار با کندی پیش می رود که بر اساس هماهنگی های به عمل آمده این مشکلات مرتفع خواهد شد.

سالاری افزود: پروژه های واحدهای ایثارگران در شهرک ظفر و دولت آباد کرمانشاه نیز تا کنون اجرایی نشده که به زودی و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران روند اجرای آنها آغاز خواهد شد.

وی همچنین به مشکل واحدهای مسکن مهر نیمه کار شهرستان پاوه نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۲ واحد از آنها به متقاضیان تحویل داده شده و ۱۰۰ واحد دیگر نیز آماده تحویل است.

بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه مشکلات این پروژه تا خرداد ماه به صورت کامل مرتفع خواهد شد.

سالاری همچنین با اشاره به الحاق ۳۴۰ هکتار از اراضی ملی به طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه گفت: با این الحاق مشکل کمبود زمین برای تامین مسکن متقاضیان کرمانشاهی در این طرح برطرف می‌شود.

بر اساس اعلام وی این زمین ها در محدوده بین شهرک پردیس و شهرک دولت آباد قرار داد.

به گزارش ایرنا، هزار و ۷۹۹ نفر در مجموع در استان کرمانشاه برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر آنها متعلق به مرکز استان است؛ از مجموع افراد ثبت نامی ۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر واجد شرایط شناخته شدند که ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر آنها در شهر کرمانشاه بودند.

در طرح اقدام ملی مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شامل ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

در استان کرمانشاه این طرح در شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب اجرا می شود و سهمیه‌ای برای سایر شهرها در نظر گرفته نشده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در طرح اقدام ملی، پروژه های تولید مسکن در قالب مشارکتی، واگذاری اراضی به متقاضیان، تکمیل واحدهای نیمه تمام و استفاده از تسهیلات بانکی و توجه به بافت های ناکارآمد از طریق بسته های حمایتی مدنظر است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار