مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه از برگزاری طرح ضیافت الهی در یازده بقعه متبرکه استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام محمد صالحی با گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی را شامل امامزاده ابراهیم (ع) کنگاور، امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه، بقعه سیده فاطمه، زیارتگاه صاحب الزمان(عج)، امامزاده علی اکبر (ع)اسلام آباد، امامزاده حسن(ع) اسلام آباد، بقعه احمدابن اسحاق سرپل ذهاب، امامزاده احمد(ع) سنقر، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده مهدی(عج) هرسین و بقعه سید عبیدالله هجیج اعلام کرد.

صالحی یکی از برنامه‌های بقاع متبرکه شاخص استان برای اجرای طرح ضیافت الهی را اجرای ویژه برنامه جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه عنوان کرد و افزود: این ویژه برنامه به دلیل شرایط کرونایی استان با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه های بهداشتی با حضور محدود روزه داران در بقاع متبرکه شاخص برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: برنامه اصلی جزء خوانی قرآن کریم توسط اوقاف در محل صداوسیمای استان به صورت زنده، هرروز از ساعت ۱۷ تا ۱۸ از شبکه زاگرس پخش خواهد شد.

وی افزود: برگزاری ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم به صورت مجازی و با حضور مفسران برجسته کشوری در امامزاده ابراهیم(ع) طاقبستان از دیگر برنامه‌های مجموعه اوقاف استان در طرح ضیافت الهی است که سحرهای ماه مبارک رمضان از شبکه زاگرس پخش می‌شود.

صالحی ادامه داد: یکی از دیگر برنامه‌ های مجموعه اوقاف استان در طرح ضیافت الهی برگزاری محفل انس با قرآن کریم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در تلاشیم تا این ویژه برنامه‌ها را در شش بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی برای کادر درمان برگزار کنیم.

صالحی اضافه کرد: پویش ختم قرآن کریم، برنامه کرسی اذان گاهی در بقاع متبرکه،‌ راه اندازی کاروان های شادی نسیم کرامت در نیمه رمضان نیز از دیگر برنامه های اوقاف کرمانشاه در طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی سپس با بیان اینکه مجموعه اوقاف کرمانشاه در ماه مبارک رمضان برنامه ضیافت همدلی را به منظور توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در دستور کار خود دارد، گفت: در این راستا ۳۵۰۰ بسته در قالب این طرح تهیه و میان خانواده های کم برخوردار توزیع خواهد شد.

صالحی در ادامه با بیان اینکه به مناسبت این ماه پر فیض و برکت برنامه‌های گسترده‌ای را در استان تدارک دیده بودیم، گفت: به دلیل محدودیت‌های 10 روزه‌ای که بواسطه شرایط کرونایی استان پیش آمده تعدادی از برنامه‌ها کنسل و مابقی به صورت محدود و مطابق با دستورات ستاد کرونا در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه های بقاع متبرکه تابع تصمیمات ستاد کرونای استان است، افزود: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و لازم است در این ماه فضای استان قرآنی شود، اما متاسفانه تا زمان رفع محدودیت ها امکان‌ اجرای این محافل را در سطح عمومی نداریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار