امام جمعه روانسر با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: ما روحانیون وظیفه داریم با تبیین اهمیت انتخابات، مردم را به انتخاب اصلح و حضور در پای صندوق‌های رای تشویق نماییم و اصل بی‌طرفی را همواره مد نظر داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 15 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،ماموستا مُلا سید «محمد محمدی»  در پنجمین همایش تخصصی ائمه جمعه و جماعت شهرستان روانسر تاکید کرد که روحانیون باید ویژگی‌های افراد صالح و سالم را برای مردم تشریح و از نگاه عشیره‌گرایی و جانبداری از داوطلب یا گروهی خاص پرهیز کنند.

این روحانی اهل سنت در ادامه با تاکید بر هوشیاری هرچه بیشتر جامعه روحانیت در مقابل توطئه‌های دشمنان، گفت: نباید اجازه نفوذ و مخدوش کردن فکر مسلمانان را به دشمنان بدهیم.

ماموستا محمدی یادآوری کرد رسالت اصلی روحانیون و ائمه جمعه، هدایت‌گری، تبلیغ دین و ارشاد مردم است.

وی تاکید کرد: همه ما باید به فکر حل مشکلات مردم باشیم و بتوانیم اعتماد مردم را جلب نماییم.

امام جمعه روانسر در ادامه با بیان اینکه وظیفه طلاب و روحانیون پاسداری از دین اسلام است، ادامه داد: : فضیلت روحانیون در این است که از عقاید، اخلاق، معرفت و شریعت دفاع کنند.

ماموستا محمدی اظهار داشت: ۱۲۰ مسجد فعال در شهرستان روانسر وجود دارد و این بهترین فرصت برای دفاع از دین و شریعت است.

وی اضافه کرد: در این اوضاع شیوع کرونا، نمازهای یومیه و تراویح را با رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی اقامه کنیم و در صورت قرمز شدن شرایط ، همچون گذشته نسبت به تعطیلی مساجد و نمازهای جمعه و جماعات اقدام خواهیم کرد.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار