مرحله نخست رقابت های لیگ دسته اول فوتبال بانوان کشور از 18 فروردین با حضور 17 تیم در قالب چهار گروه بصورت متمرکز در چهار شهر کشور برگزار شد و در گروه اول این رقابت ها به میزبانی تبریز در یک گروه پنج تیمی دو نماینده از کرمانشاه نیز حضور داشتند که پس از پایان چهار روز رقابت از راهیابی به مرحله بعد لیگ بازماندند.
کد خبر: ۹۵۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،در این گروه تیم های باشگاه آرش و شهیدیارعلی از کرمانشاه با تیم هایی از تبریز، سنندج و تهران هم گروه بودند که هر دو نماینده کرمانشاه پس از پیروزی برابر تیم سنندجی مقابل حریفان تبریزی و تهرانی تن به شکست دادند و در بازی نهایی که قرار بود دربی نمایندگان فوتبال بانوان کرمانشاه در تبریز باشد، به علت عدم حضور تیم فوتبال شهیدیارعلی در زمین بازی این دیدار برگزار نشد و سه امتیاز بازی به تیم باشگاه آرش داده شد.

باتوجه به اینکه از هر گروه تنها دو تیم به مرحله بعد صعود می کنند، از این گروه هم نمایندگان تبریز و تهران به مرحله بعدی صعود کردند و نمایندگان کرمانشاه دست خالی بازگشتند.

سرمربی تیم آرش: در حق برخی تیم‌ها احجاف شد

بهناز ایوانی سرمربی تیم فوتبال آرش در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد بازیکنان تیمش در این رقابت ها گفت: دیدار اول را برابر تیم سنندج برگزار کردیم که باتوجه به اینکه تیمی متوسط و درحد تیم ما بود توانستیم با نمایشی بسیار خوب از سد این تیم عبور کنیم.

وی افزود: دیدار دوم را نیز برابر تیم تبریز برگزار کردیم، تیمی که از وجود پنج بازیکن لیگ برتری بهره می برد و بسیار قوی بود، بنابراین نتوانستیم برابر این تیم پیروز شویم.

سرمربی تیم آرش کرمانشاه به شکست تیمش برابر نماینده تهران هم اشاره کرد و گفت: تیم تهرانی با داشتن یک اسپانسر توانمند توانسته بود علاوه بر بکارگیری پنج بازیکن لیگ برتری، از تعدادی از بازیکنان ملی پوش رده زیر 16 سال هم استفاده کند که این مسئله کار را برای ما سخت کرد و نتوانستیم از سد این تیم هم عبور کنیم.

وی انتقاداتی هم به نحوه برگزاری این رقابت ها داشت و گفت: در ابتدا قرار بود رقابت های لیگ با حضور 19 تیم در قالب سه گروه پنج تیمی و یک گروه چهار تیمی برگزار شود، اما در ادامه راه دو تیم انصراف دادند و در نهایت هم به دو گروه پنج تیمی، یک گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی تقسیم شدیم که قرار شد از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود کنند.

ایوانی اضافه کرد: باتوجه به کاهش تعداد تیم ها به نظر می رسید که سازمان لیگ باید تیم ها را دوباره گروه بندی می کرد، چراکه در حق دو گروهی که پنج تیمی بودند، احجاف صورت گرفت و یا حداقل اینکه اجازه بدهد از گروه هایی که پنج تیمی بودند، سه تیم به مرحله بعد صعود کنند.

به گفته این پیشکسوت فوتبال بانوان کرمانشاه، باشگاه آرش در این رابطه با فدراسیون مکاتبه ای خواهد داشت تا از آنها بخواهد در تعداد تیم های صعود کننده از گروه های پنج تیمی تجدیدنظر داشته باشند.

وی در ادامه با انتقاد از یکی از دستورالعمل های این دوره از رقابت های لیگ، گفت: طبق این دستورالعمل هر تیم دسته اولی می تواند از وجود پنج بازیکن لیگ برتری بهره ببرد، درحالی که بسیاری از تیم ها بضاعت مالی چندانی نداشتند و یا اینکه بازیکنانی جوان را بکار گرفته بودند تا آینده سازی کنند.

سرمربی تیم آرش کرمانشاه اضافه کرد: قرار بود در این رقابت ها بازیکنان جوان خودی نشان دهند و برای آینده فوتبال بانوان آماده شوند، اما متاسفانه وجود تعداد بالای بازیکنان لیگ برتری باعث شد تا آنها سرخورده شوند و فرصت خودنمایی چندانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: برای مثال تیم تهران در این رقابت ها از وجود پنج بازیکن تیم لیگ برتری سیرجان که قهرمان رقابت های لیگ برتر بانوان ایران شده بود بهره می برد که این موضوع باعث شده بود که رقابت ها در سطح لیگ دسته اول نباشد.

ایوانی با بیان اینکه فشرده برگزار شدن بازی ها نیز مشکلات را برای تمیش دوچندان کرده بود، گفت: فشار زیادی که طی این چند روز روی بازیکنانم وارد شد، سبب شد تا چند نفر از بازیکنان اصلی مصدوم شوند.

وی در پایان گفت: چندماه بازیکنان تیم را با وجود شرایط کرونایی برای حضور دراین رقابت ها آماده کرده بودیم، علیرغم اینکه دختران فوتبالیست ما هیچ درخواست مالی نداشتند، اما هزینه های زیادی کردیم و اکنون حق ما نیست که زحماتمان هدر برود به لیگ دسته دوم سقوط کنیم.

سرمربی تیم شهیدیارعلی: فقط برای کسب تجربه رفتیم

فاطمه مرادی سرمربی تیم شهید یارعلی کرمانشاه نیز درخصوص حضور تیمش در این رقابت ها گفت: تیم ما متشکل از بازیکنان کاملا جوانی بود که اکثر آنها زیر 19 سال سن بودند و تجربه حضور در رقابت های لیگی را نداشتند و فقط سه نفر از آنها بیشتر از 23 سال بودند.

وی با تاکید براینکه هدف از حضور تیمش در این رقابت ها بیشتر پایه سازی برای سالهای آینده و کسب تجربه بود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه حدود یک دهه ای می شود که فوتبال بانوان کرمانشاه دیگر نماینده ای در رقابت های لیگی ایران ندارد، برای همین می خواستیم فوتبال بانوان کرمانشاه را زنده کنیم.

سرمربی تیم شهیدیارعلی اعلام کرد: البته برای حضور در این رقابت ها هیچ بازی دوستانه ای برگزار نکردیم و تمرینات هم به شکلی منسجم نبود، چراکه محل تمرین نداشتیم و نمی توانستیم تمرینات را منظم برگزار کنیم که امیدواریم این مشکل بزودی برطرف شود تا برای رقابت های سال آینده آماده شویم.

وی خاطرنشان کرد: با همه اینها بازیکنان جوان ما بازی های خوبی از خود نشان دادند، بگونه ای که مورد تحسین کارشناسان قرار گرفتند.

مرادی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی عدم حضور این تیم در رقابت پایانی برای تیم باشگاه آرش کرمانشاه نیز گفت: ترجیح می دهم فعلا در این رابطه صحبتی نداشته باشم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار