مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم باید از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست نیز بوده‌ایم.
کد خبر: ۹۵۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،کیوان خاصی ، اظهار داشت: مردم باید از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست نیز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برخلاف اینکه مردم تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر آن و از طریق شیر یا قاشق نقره‌ای امکان تشخیص سمی بودن آن‌ها وجود دارد، این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم باید در منزل بمانند و بیرون نروند و تصور نکنند با رفتن در دامن طبیعت اتفاقی برای آن‌ها نخواهد افتاد، زیرا ممکن است با افراد ناقل برخورد کنند.

وی تصریح کرد: مردم همچنین از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته‌بندی شده در فروشگاه‌های معتبر است.

خاصی تصریح کرد: با تمام این شرایط در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ، علائمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم پیدا کرد باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.

وی گفت: متأسفانه علایم مسمومیت با قارچ سمی دیرهنگام بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

خاصی در پایان از مردم خواست، از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌هایی که دستفروش‌ها عرضه می‌کنند، جدا بپرهیزند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار