معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امسال مجموعه مدیریتی استان برای تحقق شعار سال رسالت سنگین‌تری دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای عملیاتی کردن اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری با جدیت تمام دنبال می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 14 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مهرداد سالاری» در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه، افزود: تحقق شعار سال نیازمند همراهی و همکاری همه دستگاه ها و اقدام و عمل براساس برنامه است.

او در ادامه با اشاره به اینکه توفیقات زیادی در این مدت در مجموعه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه داشته‌ایم، گفت: پیگیری محور گردشگری بیستون _ تاق‌بستان، احیاء و مرمت بناهای تاریخی و استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

سالاری با اشاره به اینکه حفاظت از میراث‌فرهنگی و انتقال به نسل‌های آینده وظیفه همه ماست، ادامه داد: گردشگری در اقتصاد دنیا سهم بسزایی در بخش اشتغالزایی دارد که باید به آن توجه ویژه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت سدها و منابع آبی، توجه به بخش گردشگری روستایی و عشایری استان، رونق طبیعت‌گردی، توسعه توریسم درمانی و سایر بخش ها اشاره کرد و گفت: از همه ظرفیت‌های استان باید به صورت قدرتمند استفاده شود.

سالاری ساماندهی مجموعه تاق‌بستان، برپایی رویدادهای گردشگری، توجه به بخش خصوصی، احیاء بناهای تاریخی، بازنگری در محدودیت‌های بافت تاریخی شهر کرمانشاه و برنامه‌ریزی برای احیاء و زنده سازی این بافت ارزشمند را از دیگر اولویت‌های کاری استان برشمرد که مدیریت جدید باید به آن توجه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در خاتمه ضمن تقدیر از عملکرد امید قادری در مدت مسوولیت خود در اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، تاکید کرد: آقای گوهری با داشتن مدرک دکترای برنامه ریزی شهری و کارشناسی ارشد معماری و نیز مسوولیت‌های متعددی که داشته‌اند، تجربیات خوبی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای اداره‌ کل دارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار