معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هر علائم مشابه کرونا را باید کرونای انگلیسی فرض کرد، گفت: چون این نوع ویروس قدرت انتقال بالا و تکثیر شدیدی دارد در مدت زمان کوتاهی همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند.
کد خبر: ۹۵۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 10 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، سارا شا‌ه‌آبادی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار داشت: متأسفانه از هفته دوم فروردین‌ماه تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان در حال افزایش است به طوریکه در هفته گذشته تعداد بستری‌ها برابر با موج دوم بوده که مطمئنا طی هفته‌های آینده بیشتر هم خواهد شد.

وی یکی از دلایل افزایش این تعداد بیماران را سرعت انتقال ویروس و تغییراتی که در ویروس ایجاد شده، عنوان کرد و افزود: ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی قدرت انتقال بالایی دارد و اصلا ارتباطی به نوع اقلیم و ژنتیک مردم ندارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه اضافه کرد: این ویروس افراد را در تمامی سنین درگیر می‌کند از کودکان و نوجوانان گرفته تا میانسال و مسن، البته از نظر علائم تفاوتی با ویروس ووهان چینی ندارد در برخی از افراد با اندام درد انتهای به خصوص درد ساق پا در برخی علائم گوارشی و تنفسی، خود را بروز می‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هر علائم مشابه کرونا را باید کرونای انگلیسی فرض کرد، تصریح کرد: چون این نوع ویروس قدرت انتقال بالا و تکثیر شدیدی دارد در مدت زمان کوتاهی همه اعضای خانواده را درگیر می‌کند.

شاه‌آبادی تصریح کرد: دوره پنهان بیماری در این ویروس کاهش یافته، معمولا ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت علائم بروز می‌کند و همین تخت‌های بیمارستانی را سریع‌تر را پر می‌کند در کرونای معمولا علائم در هفته دوم بروز می‌کرد.

وی در خصوص فعالیت مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت، گفت: در هر کدام از شهرستان‌های استان یک مرکز فعال را داریم و در مرکز استان(کرمانشاه) با توجه با گستردگی و پراکندگی جمعیت پنج مرکز منتخب(جعفرآباد، شهرک امام، شهرک آبادانی و مسکن، مرکز سینا و مرکز امید در میدان فردوسی) خدمات‌رسانی می‌کنند.

شاه‌آبادی از هم‌استانی‌ها خواست، هر گونه علائم گوارشی شدید و تنفسی را کرونا تلقی کنند و به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند تا با تشخیص پزشک از آن‌ها تست گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر از همان روزهای اول بیماری، درمان‌های علامتی شروع شود کار به بستری کشیده نمی‌شود و بین روزهای هشتم و نهم بروز علائم بهبودی حاصل می‌شود، اما اگر درمان با تاخیر شروع شود ممکن است کار به بستری در بخش‌های ویژه هم کشیده شود.

شاه‌آبادی با تاکید به پرهیز از دورهمی‌ها، گفت: مردم نباید در مبارزه بلند مدت با این بیماری خسته شوند و در رعایت پروتکل‌های بهداشتی سهل‌انگاری داشته باشند چون این همین ساده‌انگاری، زنگ خطر شیوع بالای این بیماری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار