فرماندار قصرشیرین این منطقه مرزی و سرزمین مقدس را در غربی‌ترین نقطه ایران اسلامی بخش مهمی از تاریخ زرین و درخشان حماسه و ایثار کشورمان در جریان هشت سال دفاع مقدس نام برد که جایگاه ویژه‌ای دارد.
کد خبر: ۹۵۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 10 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مرادعلی تاتار» با تبریک بیستم فروردین ماه سالروز آزادسازی قصرشیرین در سال ۱۳۶۰ به دست رزمندگان اسلام افزود: قصرشیرین محل رشادت و عروج مردانی است که با نثار خون خود عزت، آرامش و اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

وی اظهار داشت: شهرستان قصرشیرین نقطه آغاز و پایان هشت سال جنگ تحمیلی بود که بیانگر ایثار و رشادت دلاور مردانی است که تا پای جان برای دفاع از مرزهای غیرت و شرف کشورمان جنگیدند و خلق حماسه کردند.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی متحمل خسارت های زیادی شد و بعد از اشغال تمام شهر به ویرانه ای تبدیل شد اما با همت بزرگ مرزنشینان و حمایت های نظام توانست بار دیگر به شکوفایی بیش از پیش برسد.

وی اضافه کرد: این شهرستان امروز در کشور در بخش های مختلف اقتصادی حرفی برای گفتن دارد به طوری که مرزهای خسروی و پرویزخان آن از فعال ترین مرزهای کشور هستند.

تاتار با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، اضافه کرد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند همدلی، تعامل و تلاش برای پیشرفت کشور است.

او اظهار داشت: به برکت خون شهدا چهار دهه از عمر پر برکت انقلاب می گذرد و ما هم اکنون در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم که این مهم نیازمند مشارکت و حضور گسترده مردم است و به امید خدا بار دیگر مردم ثابت می کنند که خواهان این نظام و این کیان مقدس هستند.

او گفت: به طور یقین مردم در عرصه انتخابات پیش رو با آرای گسترده خود بار دیگر حضور همه جانبه خود را در دفاع از این نظام الهی به اثبات می رسانند.

تاتار افزود: بیستم فروردین ماه سالروز آزادسازی قصرشیرین مقارن با روز فناوری هسته‌ای است که امید داریم در سایه عنایت حق تعالی و تلاش و همدلی مردم و مسوولان شاهد پیشرفت و توسعه این شهرستان مرزی باشیم.

شهرستان قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس ۸۶۰ شهید، ۲هزار جانباز و یکصد آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این شهرستان در غرب کرمانشاه بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و دارای بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار