قباد محمدی:
معاونت غذا و دارو استان کرمانشاه گفت: بیمه سلامت در پیشبرد نسخه نویسی الکترونیک موفق‌تر بوده و در اجرای این طرح در داروخانه‌ها نیز مشکلات کمتری داشته است.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 08 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در نشست تخصصی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با رئیس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با موضوع نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: در پیشبرد نسخه نویسی الکترونیک، بیمه‌ سلامت از تامین اجتماعی جلو‌تر است، همچنین مشکلات داروخانه‌های خصوصی برای نسخه نویسی الکترونیک در بیمه سلامت کمتر از تامین اجتماعی می‌باشد.

وی افزود: نسخه‌ها به دو شکل کاغذی و الکترونیک تجویز می‌شوند اما مشکلی که در نسخه الکترونیک وجود دارد ارائه کد رهگیری توسط بیمار است که باید پیگیری شود، همین موضوع سبب معطلی‌های بیشتر می شود، در نتیجه جهت کاهش این مشکلات ارتقاء سیستم ارتقا لازم است همچنین بیمار باید مستقیما به داروخانه‌ای مراجعه کند که داروی تجویز شده موجود می‌باشد و یا در صورت نبود دارو از همان ابتدا توسط سیستم اعلام شود.

معاونت غذا و دارو استان تصریح کرد: مشکل دیگر در این نوع نسخه نویسی امکان اشتباه در دستور پزشک و در نتیجه عدم تحویل دارو به بیمار است که از این جهت مشکلاتی به وجود می‌آید و یا امکان دارد بیمار پول دارو‌ها را نداشته باشد و مایل به عودت آن‌ها باشد که این امکان در سیستم وجود ندارد و لازم است به آن افزوده شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: با انجام نسخه نویسی الکترونیک داروخانه‌ها باید ۵٠ درصد به نیرو‌های خود بیفزایند و سیستم کامپیوتری شود و پرسنلیکه کار میکنند اضافه شود، در بیمارستان‌ها نیز مشکلات گفته شده را داریم که لازم است زیر ساخت‌ها درست شوند.

محمدی تاکید کرد: با توجه به قیمت دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی قیمتی که در غذا و دارو هست بیمارستان‌ها توانایی خریداری وسایل و دارو‌های مورد نیاز خود را ندارند و ضرر زیادی به بیمارستان‌ها وارد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار