سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه با اشاره به افزایش چشمگیر مبتلایان کرونای انگلیسی در استان، گفت: چنانچه مردم به همین وضع ادامه داده و رعایت پروتکل ها را جدی نگیرند، استان وارد یک بحران جدی خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ 08 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود بهرام نژاد  با اشاره به قرمز شدن وضعیت کرونا در بسیاری شهرستانهای استان، گفت: در حال حاضر 9 شهرستان استان در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند و تنها شهرستان "زرد" استان، شهرستان ثلاث باباجانی است.

وی افزود: این تغییر وضعیت رنگ‌ها ظرف مدتی کوتاه، نشان از سرعت بالای شیوع کرونای انگلیسی در استان دارد و همه باید به طور جد هوشیار باشند.

بهرام نژاد از آماده باش تمام دستگاه‌ها و بخش درمان استان برای مقابله با موج جدید کرونا خبر داد و افزود: تمام محدودیت‌ها طبق وضعیت رنگ بندی هر شهرستان اعمال خواهد شد و بر اساس این محدودیت ها در شهرهای با وضعیت "قرمز" تنها مشاغل گروه یک و در شهرهای با وضعیت "نارنجی" تنها مشاغل گروه یک و دو اجازه فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین بر اساس این محدودیت تردد "از" و "به" شهرستانهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: محدودیت های تردد شبانه نیز در سطح استان برقرار است و از ساعت 22 شب تا ساعت سه صبح منع تردد اعمال می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: درخصوص فعالیت کارمندان هم در شهرهای با وضعیت "قرمز" دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰ درصد کارکنان خود اقدام کنند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری بوجود نیاید و در خصوص سایر ادارات شهرهای قرمز نیز ارائه خدمات با حضور حداکثر یک سوم کارکنان انجام خواهد شد.

وی افزود: در شهرهای با وضعیت نارنجی هم ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول(در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات این شهرها نیز ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصدی کارکنان انجام خواهد شد.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: در وضعیت زرد هم کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر شده و در سایر ادارات این شهرها نیز ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.

به گفته این مسئول در شهرهای قرمز تمامی مراکز آموزشی(آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) به طور کامل تعطیل و صرفا کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

بهرام نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی کارکنانی که بیماری زمینه‌ای دارند، با تشخیص بالاترین مقام دستگاه اجرایی می توانند دورکاری داشته باشند.

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه ظرفیت کادر بهداشت و درمان استان محدود است، گفت: اگر مردم نسبت به رعایت پروتکل ها همچنان بی توجه باشند، قطعا استان وارد یک بحران خواهد شد.

وی افزود: اضافه کردن تخت های بیمارستانی در دستور کار قرار دارد، اما ظرفیت استان در این زمینه محدود است و اگر تعداد بیماران از تعداد تخت های موجود افزایش یابد قطعا دچار چالش جدی خواهیم شد.

بهرام نژاد با تاکید بر لزوم جدی رعایت پروتکل های بهداشتی اظهار کرد: هرچقدر مدت زمان ماندگاری ما در موج جدید کرونا طولانی شود، قطعا خسارت بسیاری متوجه استان و مردم خواهد بود، بنابراین از مردم می خواهیم رعایت پروتکل های بهداشتی و بویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار