فرماندار کرمانشاه گفت: شهرستان کرمانشاه در حوزه کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد که برای توسعه این بخش باید سرمایه گذاران را جذب کنیم.
کد خبر: ۹۵۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷ 08 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فضل الله رنجبردر جلسه شورای کشاورزی شهرستان کرمانشاه خواستار تدوین طرح جامع رونق تولید در بخش کشاورزی برای سال 1400 شد و گفت: تدوین و اجرای این طرح می‌تواند نقش اثرگذاری در تحقق شعار سال داشته باشد.

رنجبر اضافه کرد: شهرستان کرمانشاه ظرفیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد که می‌توانیم با کار و تلاش مضاعف و تلاش برای جذب سرمایه گذاران شاهد رونق بخش کشاورزی در شهرستان و اشتغالزایی بالا از قِبَل این بخش در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها باشیم.

فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه 305 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد، ادامه داد: شهرستان کرمانشاه در حوزه توسعه گلخانه‌ها، کشت زعفران و توسعه کشت‌های نوین ظرفیت‌های زیادی دارد که باید سرمایه‌گذاری‌ها را به این بخش ها سمت و سو دهیم.

وی اشاره ای هم به قابلیت های شهرستان کرمانشاه در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی داشت و گفت: ظرفیت های خیلی خوبی برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در دو بخش بیلوار و ماهیدشت داریم که با سرمایه گذاری روی آنها می توانیم به توسعه بخش کشاورزی در شهرستان امیدوار باشیم.


باید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی برخورد جدی شود

رنجبر در ادامه با تاکید بر اینکه باید با تغییر کاربری اراضی کشاورزی برخورد جدی شود، گفت: نباید بگذاریم در اراضی کشاورزی ساخت وساز غیرمجاز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امور آب باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حریم رودخانه‌ها را بگیرد، گفت: در محلاتی مثل مرادآباد و کرناچی اگر مراقبت نکنیم، شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی خواهیم شد که تبدیل به معضل می شود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف سریعتر اراضی کشاورزی در منطقه ده پهن برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شد و گفت: در بخش‌های دیگری از شهر کرمانشاه مثل کهریز، عمرمل، قزانچی و سیاه بید نیز ساخت و سازهای غیرمجاز داریم که باید با متخلفان برخورد شود.

وی در ادامه اشاره ای هم به کمبود منابع آب و کاهش میزان بارش‌ها در سال جاری داشت و گفت: در کنار مشکلات مرتبط با کمبود آب، گرانی نهاده ها هم کشاورزان را در وضعیت سختی قرار داده که در این شرایط نگران کشاورزان هستیم.

رنجبر گفت: سال گذشته در رابطه با تولید گندم وضعیت خوبی در شهرستان داشتیم که امسال با توجه به کم شدن سطح بارش‌ها انتظار داریم کارشناسان کشاورزی با ارائه توصیه های ترویجی لازم به کشاورزان گندم کار از افت شدید تولید گندم در شهرستان به دلیل کم شدن بارندگی ها جلوگیری کنند.

رنجبر در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تحت پوشش بیمه بردن سطوح بیشتری از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه، گفت: باید هر طور شده کشاورزان را به بیمه کردن اراضی کشاورزی ترغیب کنیم تا بیمه بین کشاورزان فراگیر شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار