ایمان بیوس خبر داد:
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: جزییات مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران اعلام شد.
کد خبر: ۹۵۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴ 07 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ایمان بیوس ضمن تقدیر از همکاری و همراهی دولت و مجلس برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و میزان متناسب سازی مرحله دوم را در فیش حقوقی فروردین ماه ١۴٠٠ بازنشستگان لحاظ کرده و از فروردین ماه حقوق بازنشستگان را طبق متناسب سازی و افزایش سنواتی ماده ٩۶ پرداخت می کند.

 

وی با بیان اینکه میزان پرداختی به بازنشستگان متفاوت است و بر اساس سابقه کاری آنها پرداخت خواهد شد، افزود: بازنشسته ای که در سال ١٣٩٩ حقوق حداقلی به میزان ١ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان دریافت نموده است، با اجرای مرحله اول متناسب سازی در مرداد ١٣٩٩ و با داشتن ٣٠ سال سابقه حقوق وی به ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و با اجرای ماده ٩۶ و متناسب سازی مرحله دوم در فروردین ماه سال جاری حقوق آن ها به ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان افزایش یافته است.

 

این مسئول تصریح کرد: برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم به نسبت بیشتر است و کسانی که میزان مستمری آنان در سال برقراری بیشتر از حداقل دستمزد آن سال بوده است در سال ١۴٠٠ از حداقل ٧۵ درصد نسبت مربوطه برخوردار می گردند و اگر کمتر از ٧۵ درصد باشد، تا سقف ٧۵ درصد ترمیم خواهد شد.

 

مدیر کل تامین اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله مندی بوده است. حق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۳۷۰ هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶ هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش می یابد. برای اولین بار در سازمان تامین اجتماعی، افزایش سالانه مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران، در فروردین ماه محاسبه و پرداخت می شود.

 

وی در خصوص فیش حقوقی مستمری بگیران یادآور شد: بازنشستگان و مستمری بگیران محترم می توانند از ٢١ فروردین ماه نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام نمایند.

 

وی در خصوص خدمات درمانی این سازمان اضافه کرد: در شهرستان هایی که دارای بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی هستند، مستمری بگیران و بازنشستگان بالای 65 سال سن می توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی سایر بیمارستان های دولتی بهره مند گردند، همچنین بیوس اظهار کرد: در شهرستان های که سازمان تامین اجتماعی فاقد بیمارستان ملکی می باشد، کلیه مستمری بگیران و بازنشستگان و بیمه شدگان محترم این سازمان بدون شرط سنی می توانند به صورت رایگان از خدمات سایر بیمارستان های دولتی بهره مند گردند.

 

بیوس با بیان اینکه در سال‌های گذشته در تابستان ما به التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شد، تاکید کرد: امسال برای اولین بار بازنشستگان حقوق خود را با اعمال افزایش سالیانه و متناسب سازی مرحله دوم در فروردین ماه دریافت می‌کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار