رییس مرکز رشد و واحدهای فناور شهرستان سنقر و کلیایی از طراحی و تولید اولین لامپ کم مصرف (ال ای دی) مخصوص سالن‌های پرورش طیور و گلخانه‌ها با قابلیت تغییر رنگ و غروب و طلوع مصنوعی خورشید در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 07 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا،«آزیتا فرحناکی» با بیان اینکه در واحدهای پرورش مرغداری و گلخانه، نور بسیار نقش موثری دارد، گفت: در این سیستم نوین علاوه بر کاهش مصرف انرژی شدت نور نیز با توجه به نیاز و سن رشد کنترل می شود.

وی توضیح داد: همچنین طبق آخرین تحقیقات علمی تغییر رنگ نور بین قرمز، سبز، زرد و آبی موجب افزایش رشد پرندگان و گیاهان می شود که این لامپ به تنهایی کار چندین لامپ را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: همچنین این لامپ قابلیت طلوع و غروب مصنوعی را دارد که اینکار از وارد شدن استرس به گله جلوگیری می‌کند.

فرحناکی در ارتباط با دلایل برتری این ایده نسبت به موارد مشابه موجود در بازار اظهار داشت: لامپ های ال ای دی موجود در بازار تک رنگ و شدت نور آنها قابل کنترل نیست اما این لامپ قابلیت کنترل رنگ‌های مختلف و نیز شدت تابش نور در روند تولید را دارد که این تغییر رنگ موجب افزایش راندمان تولید می‌گردد.

وی ادامه داد: همچنین این لامپ قابلیت اتصال به دستگاه مینی اتوماسیون مرغداری را نیز دارد.

لازم به ذکر است که تولید نانو محلول آنتی‌باکتریال برپایه اسانس گیاهان دارویی و همچنین تولید انبوه ملکه زنبور عسل و باروری به روش‌های طبیعی و تلقیح مصنوعی» از دیگر دستاوردهای مرکز رشد و واحدهای فناور شهرستان سنقر و کلیایی است.

شهرستان سنقر و کلیایی با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۸۵ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار