محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از قرمز شدن وضعیت سه شهرستان سرپل ذهاب، اسلام آباد غرب و پاوه خبر داد و گفت: مردم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.
کد خبر: ۹۵۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 06 April 2021

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر سه شهرستان سرپل ذهاب، پاوه و اسلام آباد غرب در وضعیت قرمز به سر می برند و سه شهرستان، کرمانشاه، گیلانغرب و سنقر در وضعیت زرد هستند.

وی  خاطر نشان کرد: همواره بر استفاده از ماسک تاکید و در شرایط کنونی بیش از پیش استفاده از ماسک را توصیه می کنیم چرا که خروج از وضعیت کنونی نیازمند توجه ویژه تر به موارد بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همشهریانی که مسافرت رفته بودند ممکن است ناقل ویروس جهش یافته باشند و علائمی از بیماری نداشته باشند پس بهتر است از رفت و آمد و دید و بازدید بپرهیزند.


شکیبا تصریح کرد: سفر، تجمعات و دورهمی ها یکی از علت های اصلی شیوع گسترده بیماری در کشور بوده است، بهتر است با مسافرینی که از سفر بازگشته اند هیچ دورهمی برگزار نشود.

وی اظهار کرد: لازم است در محل کار و مکان های عمومی فاصله فیزیکی رعایت شود، مکان های سربسته یکی از عوامل انتشار بیماری است باید در محل کار پنجره ها باز باشد.

شکیبا تاکید کرد: مراقبت از سالمندان، افراد با بیماری زمینه ای و کودکان، سرعت انتقال ویروس جهش یافته را بسیار بالا می برد و علائم را با شدت بیشتر بروز می دهد. عادی انگاری بیماری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از عواملی است که وضعیت شهرها را به سمت رنگ های خطرناک تر خواهد برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار