مدیر برگزاری اولین دوره جایزه گویندگی «نرمه واران» با اشاره به استقبال چشمگیر علاقمندان از این دوره مسابقه مجازی، گفت: با رای داوران راه‌یافتگان به مرحله نهایی این مسابقه معرفی شدند.
کد خبر: ۹۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«جلیل آهنگرنژاد» با اعلام اینکه ۱۰۳ نفر با ارسال آثار خود در این همایش مجازی فرهنگی شرکت کردند، استقبال زنان را نزدیک به سه برابر مردان اعلام کرد و افزود: آثار ارسالی پس از پالایش در دبیرخانه‌ جایزه به داوران سپرده شد.

«نرمه واران» واژه‌ای کُردی و به معنای «نم نم باران است». «نرمه واران» همچنین نام کتاب شعری کُردی اثر «جلیل آهنگرنژاد» شاعر، نویسنده و روزنامه نگار کرمانشاهی است. این کتاب در قالب غزل و سپید در ۷۳ صفحه توسط انتشارات چشمه و هنر و دانش کرمانشاه چاپ و منتشر شده است.

مدیر برگزاری اولین دوره جایزه گویندگی «نرمه واران» در ادامه به معرفی افراد راه یافته به مرحله نهایی این جایزه اشاره کرد و توضیح داد: امیرکسری افتخاری از کرمانشاه، سجاد شهبازی از قصرشیرین، سیده دنیا شهیدی از کرمانشاه، بیژن شیخی از دهلران، زهره صیدرضایی از ایلام ، پریا علیزاده از جوانرود و فاطمه فتاحی از ماهیدشت بخشی از افراد راه یافته به مرحله نهایی این جایزه هستند.

وی افزود: همچنین مریم فرخی از اسلام آباد غرب، دنیا قنبری از اسلام آباد غرب، امیر کبودی از کرمانشاه، علی محمدی از اسلام آباد غرب، فرزانه مرادزاده از اسلام آباد غرب، سید فرشید نوربخش از کرمانشاه، زهرا نیکخواه از اسلام آباد غرب و عباس هوشمند از ایلام دیگر راه یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره هستند.

آهنگرنژاد اظهار داشت: اولین دوره جایزه گویندگی کُردی با نام «نرمه واران» به اهتمام هفته نامه صدای آزادی و سایت فرهنگی بلوط با هدف شناسایی استعدادهای این رشته در گستره زبان کُردی در جغرافیای استان های کرمانشاه و ایلام با گویش های مهمی همچون «کلهری» شکل گرفته است تا مخاطبان تشنه فرهنگ از توان آنها برای پویایی و بالندگی کُردی جنوب استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: اکثر افرادی که در این مسابقه مجازی شرکت کرده بودند، استعداد و توان گویندگی دارند و می توانند در دوره های بعدی این جایزه مشارکت نمایند و کاملاً طبیعی است که داوران بر اساس نظر کارشناسانه خود و با محدودیتهای تعریف شده، باید تنها تعداد معدودی را معرفی نمایند. گاه تفاوت امتیازات بسیار اندک و دبیرخانه ملزم به رعایت دقیق نظر داوران بود.

دبیرخانه جایزه نیز با اشاره به استقبال مشتاقان فرهنگ و ادبیات کُردی، اعلام کرد: اکثر شرکت‌کنندگان از استان‌های کرمانشاه و ایلام بودند اما از استان‌های کردستان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان و البرز هم شرکت کنندگانی داشتیم.

دکتر غلامرضا حیدری، دکتر امرالله عظیمی، طاهره صیدمحمدی و رؤیا صنعتی از گویندگان بنام در ایلام و کرمانشاه داوری آثار را بر عهده داشته اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار