مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه هم اکنون ۴۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان بستری هستند، گفت: ۶ نفر از این افراد در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.ی گرفته‌اند.
کد خبر: ۹۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 06 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر محمدرضا نادری  در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور روسای بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها برگزار شد، افزود: از تعداد بستری ها، سه نفر در بخش ویژه بستری هستند و یک بیمار نیز با حال وخیم از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کند.
وی اظهار داشت: اسلام آباد غرب اولین شهرستان استان کرمانشاه بود که با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا، قرمز شد.
شهرستان اسلام‌آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

بستری ۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در هرسین
مدیر شبکه بهداشت و درمان هرسین نیز در این جلسه با اعلام اینکه هم اکنون ۱۰ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان بستری هستند، گفت: از تعداد بستری ها، چهار نفر از بیماران در بخش icu بستری هستند و ۶ بیمار نیز با حال مساعد در بخش کرونا هستند.
دکتر سعید حمزه ای افزود: هم اکنون در شهرستان هرسین ۳۲ تخت در بخش کرونا و ۶ تخت icu فعال و آماده پذیرش بیماران است.
شهرستان هرسین با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.

تعداد بیماران بستری سنقر و کلیایی به ۳۳ نفر رسید
مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقر و کلیایی نیز گفت: هم اکنون ۳۳ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان این شهر بستری هستند که از این تعداد، پنج نفر در بخش icu و ۲۸ بیمار هم در بخش کرونا بستری هستند.
دکتر احسان مهری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار جدید پذیرش و بستری شدند، افزود: با اینکه هنوز در ابتدای پیک چهارم هستیم، بیش از نیمی از ظرفیت تخت های مختص بیماران کرونایی تکمیل شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون در بیمارستان شهرستان ۶۰ تخت در بخش کرونا آماده پذیرش بیماران است.
سنقر و کلیایی با ۹۲ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و دارای ۲۲۰ روستا در قالب هشت دهستان و ۲ بخش مرکزی و کلیایی است.

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در کرمانشاه به ۳۹۳ نفر رسید

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: ۳۹۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۴۱ نفر افزایش یافته است.

مهدی محمدی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در شهرستان اسلام آبادغرب فوت کردند تا مجموع جان باختگان استان به یک هزار و ۵۲۳ نفر برسد.

وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۴۱ مورد بیمار مثبت بستری و ۳۱۶ بیمار مثبت سرپایی در سطح استان کرمانشاه شناسایی شدند که نسبت به روز گذشته ۱۳۰ نفر افزایش یافته است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۷۸ بیمار کووید ۱۹ بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

پاوه و سرپل‌ذهاب هم قرمز شدند

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه ۱۶ فروردین وضعیت شهرستان‌های پاوه و سرپل‌ذهاب را از لحاظ شیوع کرونا قرمز اعلام کرد.

محمدی افزود: از ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه هم اکنون کنگاور، اسلام آبادغرب، پاوه و سرپل ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: شهرستان های گیلانغرب، کرمانشاه و سنقر و کلیایی در وضعیت نارنجی و هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار: پیک چهارم کرونا در کمین کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه نیز ۲ روز پیش گفته بود: از یک ماه پیش هشدار دادیم که کرونای انگلیسی در کمین است و اکنون با توجه به افزایش شهرهای قرمز در استان‌های همجوار، درگیر شدن با پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست.

«هوشنگ بازوند» افزود: اگر درگیر پیک چهارم کرونا شویم نگرانی‌های جدی به وجود خواهد آمد و هزینه سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

او از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خواست تا نقشه راهش را بازنگری کند و پیش بینی های لازم را در نظر بگیرد.

بازوند افزود: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان در نظر گرفته ایم اما با توجه به اینکه ورود به پیک چهارم کرونا دور از انتظار نیست امیدواریم با برنامه ریزی دقیق خسارت های کمتری پرداخت کنیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار