نوربخش حاتمی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه ریزی که در سال جاری صورت گرفته تولیدات کشاورزی استان به شش میلیون تن خواهد رسید.
کد خبر: ۹۵۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 05 April 2021

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: برنامه‌های سازمان در سال ١۴٠٠ در زمینه‌های مختلفی طرح ریزی شده است، ستاد توسعه یکی از آن‌ها است، امسال که سومین سال اجرای برنامه ستاد توسعه محسوب می‌شود، قرار است، تولیدات را به ۶ میلیون تن برسانیم.

وی افزود: در واقع تولیدات بخش کشاورزی که در زمینه‌های زراعت، باغبانی و امور دام است هر یک سر فصل‌هایی را از گذشته در برنامه ستاد توسعه دارند، بر اساس آن برنامه سطح تولیداتی که در حال حاضر حدود ۵ میلیون و ٧٨ هزار تن است به ۶ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه یادآور شد: همچنین پروژه‌های بخش کشاورزی سیال در بخش‌های مختلفی در جریان است. اگر چه پروژه کلانی پیش رو نداریم.

این مسئول ادامه داد: با توجه به این که بارندگی امسال کم بوده و اغلب اراضی استان دیم هستند یعنی حدود ٧٠٠ هزار هکتار اراضی دیم داریم، کمبود بارش‌ها قدری نگران کننده است.

حاتمی تاکید کرد: توصیه مهم این است که کشاورزان راهکار‌هایی را به کار بگیرند که خشکسالی کاهش یابد و اگر بارندگی در نیمه‌ی دوم فروردین اتفاق بیفتد احتمال انتقال خسارت انبوه به مزارع کمتر است و اگر نیمه دوم فروردین ماه بارندگی نداشته باشیم قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار