هدایت حاتمی در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: نرخ تورم استان کرمانشاه در سال گذشته تنها در اسفند ماه رتبه یک را در کشور داشته است و در باقی ماه‌های سال رتبه‌های ١۴،١٠،٩، ٢٣ و ٢۴ را دارا بوده ایم.
کد خبر: ۹۵۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 04 April 2021

هدایت حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: نرخ تورم در استان کرمانشاه صرفا طی دو ماه از سال ١٣٩٩ اول بوده و در ده ماه دیگر بین ۲۳ تا ٢۴ بوده ایم، همچنین رتبه‌های ۹، ۱٠ و ١۴ را نیز به تناوب دارا بودیم.

وی با اشاره به اینکه رتبه نخست تورم در استان صرفا متعلق به اسفند ماه سال گذشته بود، افزود: در ماه‌های بهمن و دی رتبه‌ی ٢، در آذر و آبان رتبه‌ی ٣ و ۴ و باقی ماه‌های سال رتبه‌ی ۲۸-۲۷-۲۶ و ۱۱ را دارا بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد: همچنین تفاوت رتبه استان کرمانشاه با استان بعدی نیم درصد و با دو استان بعد از آن یک درصد بوده است، واقعیت این است که ما تمام تلاشمان را برای حفظ سطح عمومی قیمت‌ها به کار می‌گیریم، اما این امر دو تا سه دلیل فنی دارد، اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رتبه ۲۷ تورم کشور را داشتیم یعنی ۲۶ استان دیگر نسبت به کرمانشاه رتبه بالاتری داشته اند، بنابراین پایه‌ی پایینی داشته ایم.

این مسئول خاطر نشان کرد: اگر سایر استان‌ها هم در سال ٩٩ مانند ما تلاش می‌کردند، سطح تورم پایین‌تر می‌آمد، اما، چون پایه عددی استان کرمانشاه پایین‌تر بوده است رشد آن هم خود را بیشتر نشان داده است.

وی تاکید کرد: نرخ تورم یعنی رشد نسبت به سال قبل، از آنجا که استان کرمانشاه صرفا در ماه اسفند رتبه یک را دارا بوده است و در دو سال گذشته جز پایین‌ترین استان‌ها بوده ایم این نرخ خود را بیشتر نشان داده و این امر گویای بهتر بودن وضعیت کرمانشاه نسبت به سایر استان‌ها در کل سال است.

حاتمی دو تا سه اصلاح قیمت در طول سال گذشته از جمله قیمت آموزشگاه‌های رانندگی را در این امر موثر دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار