رئیس فدراسیون ناشنوایان:
رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: برای حضور در رقابت های المپیک ناشنوایان برزیل در نظر داریم یک کاروان 150 نفره را اعزام کنیم.
کد خبر: ۹۵۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹ 02 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهران تیشه گران در حاشیه حضور در تمرینات تیم های ملی کشتی فرنگی ناشنوایان که به میزبانی کرمانشاه درحال برگزاری است، در جمع خبرنگاران در تشریح آخرین وضعیت اردوهای تیم های ملی کشتی ناشنوایان اظهار کرد: از حدود یک ماه پیش تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در دو رده جوانان و بزرگسالان اردوهای آمادگی خود را بصورت مجزا آغاز کرده اند تا حضوری موفق در رقابت های قهرمانی جهان که قرار است تیر ماه در ترکیه برگزار شود، داشته باشند.

وی افزود: برای انتخاب نفرات نهایی اعزامی تاکنون دو اردو برگزار شده که یکی از آنها به میزبانی کرمانشاه بوده و ظرف 10 روز آینده هم دور سوم اردوها را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم تیمی باکیفیت بیشتر را با انتخاب نفرات اصلی از سوی کادر فنی راهی این مسابقات کنیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان بااشاره به جایگاه خوب کشتی ناشنوایان ایران در دنیا و برنامه ریزی برای تکرار افتخارآفرینی های گذشته، عنوان کرد: تیم کشتی آزاد بزرگسالان ایران طی دو دوره گذشته رقابت های جهانی، برسکوی قهرمانی ایستاده و در بخش فرنگی هم در دوره گذشته مقام قهرمانی را بدست آوردیم و بازهم امیدواریم بتوانیم دوباره این افتخارآفرینی ها را تکرار کنیم.

وی اضافه کرد: البته رقبای سرسختی همچون روسیه، ترکیه و اکراین را در پیش داریم، با این‌حال ما هم اردوها را خوب شروع کردیم و با کادر فنی قوی تمرینات را پیش می بریم.

به گزارش ایسنا، تیشه گران در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص شرایط ورزش ناشنوایان در کشور هم گفت: تا پیش از شیوع کرونا طبق اعلام فدراسیون پزشکی ورزشی حدود 10 تا 12 هزار ورزشکار سازمان یافته داشتیم که جامعه بزرگی هستند.

وی اعلام کرد: البته براساس آمارهای سازمان بهزیستی در کشور حدود یک میلیون نفر جامعه کم شنوا و ناشنوا را داریم که حدود 12 هزار نفر از آنها مخاطب ما هستند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: این تعداد ورزشکار در 17 رشته فعالیت می کنند که در حدود هشت رشته توانسته ایم در جهان شاخص باشیم و در رقابت های المپیک این رشته‌ها مدال‌آور بوده‌ایم.

وی از آماده سازی تیم های ملی ناشنوایان مختلف برای اعزام به رقابت های المپیک ناشنوایان برزیل در اوایل سال آینده خبرداد و اعلام کرد: برای حضور در این رقابت ها در نظر داریم یک کاروان 150 نفره را اعزام کنیم و همواره کاروان هایی هم که اعزام کرده ایم دست پر برگشته اند، بگونه ای که در المپیک قبل بین 120 کشور دنیا در جایگاه هفتم قرار گرفتیم.

اردوی تیم های ملی کشتی فرنگی ناشنوایان از ششم فروردین با حضور 34 کشتی گیر در کرمانشاه آغاز شده و تا 14 این ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار