رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی و قدرت سرایت بالای این ویروس، از تمام افراد خواست در روزهای باقی مانده تعطیلات نوروزی و بویژه سیزده بدر در خانه بمانند و درصورت رفتن به دامن طبیعت از قرارهای خانوادگی اجتناب کنند.
کد خبر: ۹۵۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 01 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا مهدی محمدی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در استان گفت: متاسفانه در نوروز امسال شاهد سیر افزایشی کرونا در استان بودیم و در پی افزایش آمار مبتلایان رنگ بسیاری شهرستان ها تغییر کرده است.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر تعداد بستری های کرونا در استان نسبت به 30 اسفند 58 درصد افزایش پیدا کرده و متاسفانه تعداد بیماران بدحال نیز 62 درصد افزایش پیدا کرده که این امر نشان از شدت بیماری زایی کرونا در استان دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: میانگین فوت روزانه کرونا در 10 روز ابتدایی تعطیلات هم به یک و نیم نفر در روز رسیده است.

وی افزود: با توجه به این شرایط از تمام مردم می‌خواهیم برای حفظ جان و سلامت خود و عزیزانشان در این روزهای باقی مانده تعطیلات در خانه بمانند و سیزده بدر بیرون نروند.

محمدی به اعتقاد مردم در خصوص اینکه ماندن در خانه را در روز سیزده بدر نحس می دانند اشاره کرد وافزود: امسال شرایط متفاوت است و اگر مردم روز سیزده بدر بیرون بروند این احتمال وجود دارد که با ابتلا به کرونا و یا مرگ عزیزانشان در اثر ابتلا به این بیماری حقیقتا این روز برایشان خاطره تخلی شده و به معنای واقع نحس شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه برخی افراد در این بین اصرار بر رفتن به دامن طبیعت دارند توصیه می شود برای هر برنامه ریزی برای این چند روزه تعطیلات حتما یک پیوست سلامت در نظر بگیرند، به اینصورت که اگر می خواهند بیرون بروند چه کار کنند که سلامت خود و عزیزانشان به خطر نیفتد.

وی افزود: توصیه اکید این است که افراد چنانچه می خواهند روز سیزده بدر بیرون بروند حتما خانواده درجه یک جداگانه سفر کنند و از همراهی با اقوام و فامیل و قرارهای خانوادگی در این روز اجتناب کنند.

محمدی تصریح کرد: همچنین توصیه می شود افراد در این روز در دامن طبیعت و دور از خانواده های دیگر مستقر شوند و از زدن چادر و ماندن در آن اجتناب کنند، چرا که فضای بسته چادر مسافرتی شرایط مساعدی برای انتقال ویروس فراهم می کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار