استاندار کرمانشاه گفت: این استان جزو استان های امن کشور برای حضور سرمایه گذاران و توسعه کسب و کار است.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 25 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا"هوشنگ بازوند"چهارشنبه شب در دیدار با دانشجویان و گروه های جهادی در سرسرای استانداری کرمانشاه، اقدام گروه های جهادی را کاری ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: به واسطه کار گروه های جهادی می‌توانیم‌ اعتماد به نفس و خودباوری جامعه را بالا ببریم.

وی به زندگی مسالمت آمیز مردم با مذاهب و قومیت های مختلف در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۳۳ درصد اهل تسنن و ۱۲ درصد اهل حق هستند اما به راحتی در کنار هم زندگی می کنند.

نماینده عالی دولت، کرمانشاه را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: جنگ در کرمانشاه شروع شد و به پایان رسید و مردم این استان خسارت های بسیاری را متحمل شدند.

بازوند کرمانشاه را استانی امن توصیف کرد و اظهار داشت: این استان جزو استان های امن کشور برای حضور مسافران، سرمایه گذاران و توسعه کسب و کار محسوب می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های کرمانشاه برای توسعه گفت: ۴۰ درصد کل صادرات کشور به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می شود.

استاندار کرمانشاه به موضوع شیوع بیماری کویید ۱۹ اشاره کرد و گفت: تاکنون سه پیک این بیماری را در استان کرمانشاه سپری کردیم.

بازوند افزود: خوشبختانه تاکنون وارد پیک چهارم بیماری نشده ایم اما کرونای انگلیسی به شدت استان را تهدید می کند.

به گفته وی اکنون در سطح استان وضعیت یک شهر نارنجی، هشت شهر زرد و پنج شهر آبی است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: نزدیک سه ماه است که روند فوتی های کرونا در استان ثابت است و از سه نفر تجاوز نمی کند.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در لحظات نخست این زلزله رکورد جدیدی در بحث امداد رسانی و نجات مردم زده شد.

وی به موضوع اسکان اضطراری زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: ما می‌دانستیم که اسکان مردم در کانکس کار بسیار سختی است اما این ریسک را قبول و برای اسکان مردم اقدام کردیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جمع کردن کانکس ها نیز برای دولت بسیار سخت و زمان بر بود، افزود: به غیر از کانکس هیچ سازه ای نمی توانست بیش از پنج هزار پس‌لرزه را تحمل کند.

بازوند زلزله کرمانشاه را محلی برای نمایش انسجام ملی دانست و گفت: انسجام ملی در زلزله کرمانشاه نشان داد که با کمک مردم می توانیم تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی حضور رهبر معظم انقلاب و مقامات عالی کشور را اقدامی‌ مناسب برای روحیه دادن به مردم دانست و گفت: مسوولان در این زلزله به خوبی در کنار مردم بودند و از تمام‌ توان خود استفاده کنند.

به گفته استاندار کرمانشاه بازاری پنج هزار میلیارد تومانی در زلزله ایجاد شد که هزینه آن با احتساب امهال وام‌ها به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید.

بازوند یادآور شد: ۲۷۵ میلیارد تومان کمک های مردمی در این‌ زلزله جمع آوری شد که اقدامی بی نظیر برای امداد رسانی محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه در این زلزله شاهد مهاجرت از روستا به شهر نبودیم، گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ واحد روستایی به مناطق زلزله زده استان اضافه شد.

استان کرمانشاه ۲میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۲شهر و ۲هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار