شهرام کرمی تاکید کرد:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت:با باند های قاچاق مواد محترقه که اسایش و امنیتت را از مردم سلب می کنند جدی تر برخورد می شود.
کد خبر: ۹۴۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 13 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه،شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه بااشاره به در پیش بودن مراسم چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر، مراسم چهارشنبه سوری کارکرد سنتی خود را در سراسر کشور از دست داده، به نحوی که تعدادی هنجارشکن دست به اقداماتی می زنند که شادی مردم را در این روز به غم تبدیل می کنند.

وی تصریح کرد: در این میان تعدادی افراد سودجو از موقعیت بوجود آمده سوء استفاده کرده و با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدید جدی روبرو می کنند.

دادستان کرمانشاه افزود: علاوه بر این موارد، تراکم جمعیت و تجمیع مردم در شرایط کنونی موجب شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا خواهد شد، بنابراین هرگونه بی توجهی به این موضوع می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، به منظور حفظ امنیت جانی و مالی مردم حسب ماده یازده و تبصره ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق مواد محترقه اقدام کنند.

کرمی اضافه کرد: همچنین شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها، خودروهای فروشنده مواد محترقه و آتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز در سطح استان باید بصورت جدی در دستور کار ضابطین دستگاه قضایی استان قرار گیرد.

وی متذکر شد: براین اساس، ضمن برخورد قانونی و پلمب انبارها، نتیجه بصورت مستمر همراه مدارک و مستندات به این مرجع ارسال شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار