کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کارشناسان تغذیه در سه حیطه فردی، خانواده و جامعه فعالیت دارند، چرا که سلامت افراد در گرو تغذیه سالم است و به نوبه خود علاوه بر تاثیر روی سیستم بهداشتی و درمانی، روی اقتصاد هم تاثیرگذار است.
کد خبر: ۹۴۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 10 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، نسرین یادگاری با بیان اینکه داشتن تغذیه سالم یکی از ارکان اصلی سلامت است افزود: تغذیه سالم نقش اساسی و مهمی در داشتن بدن سالم و پیشگیری از بسیاری بیماری های واگیر و غیرواگیر مثل دیابت، بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون و ... دارد.
وی یادآورشد: ۹ مارس روز جهانی رژیم درمانگر مصادف با ۱۹ اسفند، به عنوان روز متخصصین تغذیه و رژیم درمانی در نظر گرفته شده و نامگذاری آن در تقویم ملی نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وی افزود: اساسی ترین نقش در تربیت و پرورش انسان سالم به عنوان محور توسعه پایدار به عهده کارشناسان است، بنابراین آموزش و آگاهی تاثیر بسزایی دارد.
کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به شیوه بیماری کرونا و تاثیر آن به همه حوزه های به خصوص تغذیه هم اشاره کرد و گفت: این بحران باعث نشد که مسئله آموزش در این حیطه مختل شود و آموزش به شکل مجازی و یا تلفنی توسط کارشناسان ادامه دارد.
وی گفت: ریز مغذی ها و گروه های مختلف غذایی نقش بسزایی در رشد و پرورش ذهن کودکان دارند به همین دلیل در بحران کرونا، آموزش تغذیه سالم در شبکه های شاد صورت گرفته است.
یادگاری افزود: رژیم درمانگر به این معنا نیست که فقط افراد بیمار باید از رژیم غذایی خاص پیروی کنند، بلکه هر فرد باید یک برنامه غذایی صحیحی داشته باشد تا به بهبود و حفظ سلامتی خود کمک کند، امیدواریم با آگاهی و آموزش بیشتر و بهتر به داشتن جامعه ای سالم و پویا کمک کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار