استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اجرای پروژه های کلان حوزه نفت و گاز و سرمایه گذاری عظیم 6 میلیارد دلاری دولت بازار کار بسیار بزرگی را در استان ایجاد می کند، گفت: با هماهنگی صورت گرفته باید تلاش شود از ظرفیت و توانمندی پیمانکاران و تولید کنندگان بومی و نیروهای استان در اجرای پروژه ها استفاده شود.
کد خبر: ۹۴۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹ 09 March 2021

 به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه؛ «هوشنگ بازوند» در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن های شرکت های ساختمانی، نطام مهندسی، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و مشاوران با اشاره به ظرفیت ایجاد شده برای بهره مندی پیمانکاران بومی و تولید کنندگان در اجرای پروژه های پتروشیمی گفت: دولت برای اجرای پروژه های نفت و گاز در مجموع شش میلیارد دلار در استان سرمایه گذاری می کند و باید پیمانکاران بومی در حین اجرای طرح ها حداکثر بهره برداری را با رویکرد افزایش اشتغالزایی داشته باشند.

وی افزود: کرمانشاه استان ثروتمندی است و می توانیم ظرفیت های بزرگی با توجه به فرصت های ایجاد شده برای پیشرفت و توسعه پایدار ایجاد کنیم.
مقام ارشد استان با بیان اینکه ظرفیت های ایجاد شده علاوه بر ایجاد اشتغالزایی و رونق معیشت سبب افزایش سرانه درآمد مردم نیز می شود؛ گفت: پتروشیمی اسلام آباد غرب را با پیگیری ویژه وطی یک ماراتن سخت به مرحله آغاز عملیات اجرایی رساندیم که در این پروژه ۵۹۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در پالایشگاه و پتروشیمی غرب استان، ۱۸۰ میلیون دلاری در کنگاور، ۵۰ میلیون دلاری در سنقرکلیایی، ۱۱۰ میلیون دلاری در روانسر و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری در پتروپالایش آناهیتا یک ظرفیت ویژه و بسیار مطلوب است و باید در حین اجرا نیز از توانمندی ها و‌ پتانسیل های داخلی و شرکت های بومی و نیروهای کار استان استفاده شود.

وی ضمن تشکر ویژه از پیگیری ها، تلاش‌ها و مساعدت های ویژه مهندس زنگنه وزیر محترم نفت برای اجرای این پروژه های کلان در استان، خاطرنشان ساخت: لیست پیمانکاران، انجمن های ساختمانی، شرکت های فعال در زمینه تجهیزات ابزار دقیق، نظام مهندسی، تولید کنندگان تجهیزات برقی و الکترونیکی و هر شرکتی که می تواند در دوران اجرا همکاری کند را در کارگروهی مشخص تدوین و به وزارت نفت با اولویت ویژه مبنی بر استفاده از توانایی داخلی و بومی ارسال می شود.

بازوند در ادامه ضمن تشریح قابلیت ها و ظرفیت های ویژه استان کرمانشاه اظهار داشت: این استان بسیار ثروتمند و غنی است و باید با همدلی و همراهی از فرصت های ایجاد شده برای تداوم مسیر توسعه، شکوفایی، آبادانی و اشتغالزایی پایدار استفاده کنیم و بر این اساس انتظار داریم شرکت ها ظرفیت های مطلوب خود را برای معرفی به وزارت نفت ارائه و زمینه بهره مندی نیروی کار باانگیزه استان را در فرآیند اجرای طرح ها فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: پیمانکاران متفاوتی می توانند از این بازاربزرگ ایجاد شده استفاده کنند و باید آمادگی لازم برای استفاده از فرصت ها را داشته باشیم.

وی سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در صنایع پایین دست پتروشیمی را اقدامی مهم در تکمیل زنجیره ارزش افزوده سایر طرح های بزرگ استان برشمرد و گفت: کارشناسان و نمایندگان وزارت نفت نسبت به جانمایی محل احداث این پروژه ها در شهرستانها اقدام کرده و در سال آینده نیزعملیات اجرایی شروع خواهد شد.
نماینده عالی دولت در خصوص آغازعملیات اجرایی پتروپالایش آناهیتا بعد از یک دهه گفت: این پروژه عظیم 80 هزار میلیارد تومانی بی شک نقشی مهم دررونق و شکوفایی استان دارد و بعد از سالها قرارگاه خاتم با 67 درصد سهم و دولت با 33 درصد این پروژه را اجرایی خواهند کرد و در حال حاضر تجهیز کارگاه انجام شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: فراهم کردن سازوکارها برای آموزش و ایجاد مراکز مهارت آموزی و تأمین نیروی بومی برای پروژه های عظیم شامل پتروشیمی ها و صنایع پایین دستی در دستور کار قرار دارد و بر اساس توافق صورت گرفته و تفاهم نامه مصوب با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و پشتیبانی وزارت نفت موضوع تربیت نیرو و آماده سازی نیروهای بومی برای جذب در صنایع مذکور نیز همزمان با اجرا انجام می شود.

  بازوند در پایان تأکید کرد: اجرای این پروژه های کلان در زمان اجرا و بهره‌برداری، بازار کار بزرگی را برای استان کرمانشاه به وجود خواهند آورد که لازم است پیمانکاران و بخش خصوصی بومی از این ظرفیت و پتانسل بزرگ استفاده کنند و نگذارند مثل زلزله این فرصت بی نظیر برای اشتغالزایی و بهره مندی آنها از این پروزه از دست برود.  

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار