دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با تاکید براینکه خودرو حریم شخصی نیست،گفت: کشف حجاب و عادی سازی بی حجابی در جامعه اقدامی خلاف ارزش‌ها و هنجار‌های جامعه و خلاف قانون است.
کد خبر: ۹۴۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 08 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به اجرای طرح مقابله با کشف حجاب در خودرو نیز اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: باتوجه به اینکه قانونگذار عدم رعایت حدود حجاب اسلامی و کشف حجاب در خودرو را موجب جریمه و مجازات می‌داند، بنابراین اجرای این طرح توسط نیروی انتظامی مورد حمایت دستگاه قضایی قرار دارد.

دادستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: براین اساس، نیروی انتظامی باید به وظایف قانونی خود برای برخورد با ناهنجاری‌ها عمل کند.

وی ادامه داد: درصورتی که عدم رعایت حجاب و عفاف در یک خودرو برای اولین بار صورت گیرد، پلیس صرفا یک پیام هشدار برای مالک خودرو ارسال می‌کند.

کرمی اضافه کرد: با تکرار این عمل برای بار دوم توجیه و اخذ تعهد از مالک در دستور کار قرار خواهد گرفت و با تکرار آن برای بار سوم توقیف خودرو را بدنبال دارد.

مدعی العموم افزود: اگر این عمل برای بارچهارم تکرار شود، علاوه بر توقیف خودرو، مالک با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه همه دستگاه‌های حوزه فرهنگ برای کاهش نرخ بی حجابی باید پای کار باشند، گفت: در کنار برخورد قانونی باید اقدامات فرهنگی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی درپایان علت اصلی اجرای طرح صیانت از عفاف و حجاب در خودرو‌ها را حفظ نظم جامعه و رعایت نظم عمومی اعلام کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار