به مناسبت هفته منابع طبیعی طرح بزرگ آبخیزداری حوزه آبخیز خشکه رود بوژان در بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ 07 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در آیین بهره برداری از این طرح که با حضور معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه و بزرگان‌ ایلات وطوایف منطقه برگزار شد، با قدردانی از مشارکت همه جانبه مردم در اجرای پروژه های آبخیزداری، گفت: این پروژه با تلاش شبانه روزی خدمتگزاران مردم در منابع طبیعی در کمترین زمان در مساحتی بالغ بر 13 هزار و 900 هکتار با اعتباری معادل ۲۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی عملیاتی شد.

کولانی اضافه کرد: این پروژه ۱۰ روستای بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه را پوشش خواهد داد که تاثیر زیادی در زندگی مردم محروم منطقه در ابعاد مختلف خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: این پروژه به جهت همجواری با مزار چهار جانثار منابع طبیعی به نام این عزیزان که از حافظان انفال الهی بودند، نامگذاری شده است.

کولانی سپس جلوگیری از سیلاب، فرسایش خاک، اشتغال پایدار و آبیاری تکمیلی را از مهمترین مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم پروژه های آبخیزداری در حفاظت از منابع طبیعی، گفت: با اجرای هر هکتار طرح آبخیزداری ۵۳۰ متر مکعب از هدر رفت رواناب جلوگیری می‌شود.

روستای «بوژان» در دهستان عثمانوند بخش فیروزآباد کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار