مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به 2200 درخواست گواهی عدم سوءپیشینه در آستانه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، گفت: مراجعه این تعداد نشان از در پیش بودن انتخاباتی پرشور دارد.
کد خبر: ۹۴۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ 07 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،جلیل بالایی در نشست بررسی آخرین تحولات انتخاباتی کرمانشاه که با حضور فرمانداران استان برگزار شد، با اشاره به متمرکز شدن تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم گفت: به موجب قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا، داوطلبین در زمان ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه را که بیش از سه ماه از تاریخ آن نگذشته باشد ارایه کنند، به همین خاطر نامزدها قبل از ثبت نام با مراجعه به پلیس+۱۰ یا سامانه سنا قوه قضائیه نسبت به درخواست گواهی اقدام می کنند.

بالایی مراجعه بیش از ۲۲۰۰ نفر به مراکز صادرکننده گواهی عدم سوء پیشینه را امیدبخش دانست و افزود: این تعداد درخواست، نشانه ای از تمایل تعداد زیادی از افراد برای داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارد و این امر راه را برای یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری هموار می کند.

دبیر ستاد انتخابات استان در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " علاج دردهای مُزمن کشور در پر شور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد انتخاب اصلح است"، گفت: حضور نیروهای جوان، متخصص و متعهد که بتوانند حساسیت جامعه را به صندوق های رای افزایش دهند در راستای عمل به منویات رهبری است و از همه کسانی که در خود توان خدمت به مردم، در نهاد قانونگذاری محلی را می بینند دعوت می کنیم با حضور و ثبت نام خود زمینه ساز یک انتخابات رقابتی با مشارکت بالا را فراهم کرده و موجبات موفقیت نیروهای متعهد و متخصص را فراهم کنند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به اهمیت شوراها، این مراکز را نهادی محلی، غیرسیاسی و موثر در زندگی مردم عنوان کرد که می تواند نقش مهمی در توسعه شهرها و روستاها داشته باشد.

بالایی زمزمه عبور مردم از افراد و تمایل آنها برای رأی دادن به برنامه و لیست را امری بسیار مهم و نشانه حرکت جامعه به سمت توسعه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: متخصصان شاغل در نهادهای تخصصی در حوزه مدیریت شهری و شخصیت های تأثیرگذار شهرها و روستاها، باید محوریت این کار را بر عهده گرفته و در هدایت این حرکت به سمت مسیر خِرد جمعی، نهادسازی و ایجاد گروه های تخصصی تلاش کنند.

وی یادآور شد: تجربه ادوار شوراها این نگرانی را در مردم ایجاد کرده که پس از انتخابات، واگرایی اعضاء مانع از کار جمعی قوی و موفقیت شورا می شود، با این وجود حرکت به سمت کار جمعی و تهیه لیست های انتخاباتی راه حل اساسی رفع این نگرانی است که می توانند با همکاری یکدیگر تصمیمات مناسب و درخور شان مردم اتخاذ کنند.

دبیرستاد انتخابات استان کرمانشاه امید به آینده و حضور در صحنه های اجتماعی را مایه تقویت مشارکت سیاسی دانست که راه را بر انتخاب اصلح هموار می کند.

بالایی تاریخ ثبت نام داوطلبین شوراهای شهر را از ۲۰ اسفندماه به مدت یک هفته از 8 صبح تا 18 عصر اعلام و گفت: ثبت نام به صورت الکترونیکی و مجازی است و از دقایق اولیه شروع ثبت نام نرم افزار آن بصورت فراگیر منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار