مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه گفت: حضور بیش از 2 هزار و ۲۰۰ نفر برای اخذ گواهی عدم سوء‌پیشینه نشان از برگزاری انتخاباتی پرشور دارد.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 07 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،جلیل بالایی در نشست بررسی آخرین تحولات انتخاباتی استان کرمانشاه که با حضور فرمانداران برگزار شد، با اشاره به متمرکز شدن تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم، اظهار داشت: به موجب قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلبین در زمان ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء‌پیشینه را که بیش از سه ماه از تاریخ آن نگذشته باشد ارایه شود.

وی گفت: به همین منظور نامزدها قبل از ثبت‌نام با مراجعه با پلیس+ ۱۰ یا سامانه ثنا قوه قضائیه نسبت به درخواست گواهی اقدام می‌کنند.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه مراجعه بیش از 2 هزار و ۲۰۰ نفر به مراکز صادرکننده گواهی عدم سوء‌پیشینه را امیدبخش دانسته و افزود: حضور ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز دریافت گواهی سوء‌پیشینه نشانه‌ای از تمایل تعداد زیادی از افراد برای داوطلب شدن در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است و این امر راه را برای یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری هموار می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز که فرمودند«علاج دردهای مُزمن کشور در پر شور بودن انتخابات و حضور عمومی مردم و بعد، انتخاب اصلح است»، گفت: حضور نیروهای جوان، متخصص و متعهد که بتواند حساسیت جامعه را به صندوق‌های رای افزایش دهند را در راستای عمل به منویات رهبری تعبیر و از همه کسانی که در خود توان خدمت به مردم، در نهاد قانونگذاری محلی را می‌بینند دعوت می‌کنیم با حضور و ثبت‌نام خود زمینه‌ساز یک انتخابات رقابتی با مشارکت بالا را فراهم و موجبات موفقیت نیروهای متعهد و متخصص را فراهم کنند.

بالایی با اشاره به اهمیت شوراها، آن را نهادی محلی، غیرسیاسی و موثر در زندگی مردم عنوان کرد که می‌تواند مدیریت صحیح منابع مالی را به صحنه خدمت ملموس برای مردم تبدیل کند.

وی زمزمه عبور مردم از افراد و میل به رأی دادن به برنامه و لیست را امری بسیار مهم و نشانه حرکت جامعه به سمت توسعه سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: متنفذین، متخصصان شاغل در نهادهای تخصصی در حوزه مدیریت شهری و شخصیت‌های تأثیرگذار شهرها و روستاها، محوریت این کار به عهده گرفته و در هدایت این حرکت به سمت مسیر خرد جمعی، نهادسازی و ایجاد گروه‌های تخصصی تلاش کنند.

وی یکی از نگرانی‌های مردم را معطوف به بعد از انتخابات دانست و افزود: تجربه ادوار شوراها این نگرانی را ایجاد کرده است که پس از انتخابات، واگرایی اعضاء مانع از کار جمعی قوی و موفقیت شورا می شود، با این وجود حرکت به سمت کار جمعی و تهیه لیست های انتخاباتی راه حل اساسی این نگرانی است که می‌توانند با همکاری یکدیگر تصمیمات مناسب و درخور شان مردم اتخاذ کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه امید به آینده و حضور در صحنه‌های اجتماعی را مایه تقویت مشارکت سیاسی دانست که راه را بر انتخاب اصلح هموار می‌کنند.

بالایی تاریخ ثبت‌نام شوراهای شهر را از ۲۰ اسفندماه به مدت یک‌هفته از هشت صبح تا ۱۸ عصر اعلام و گفت: ثبت‌نام به صورت الکترونیکی و مجازی است که از دقایق اولیه شروع ثبت‌نام نرم‌افزار آن بصورت فراگیر منتشر و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار