مدیر تعاون روستایی کرمانشاه از آغاز توزیع پیاز مازاد برنیاز کشاورزان استان‌های جنوبی کشور به صورت خرید توافقی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 07 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«ایرج صفایی»  افزود: اولین محموله از محصول پیاز که براساس دستورالعمل های ابلاغی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خریداری شده وارد استان کرمانشاه شد.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه اظهار داشت: به منظور حمایت از کشاورزان جنوب کشور، حمایت از مصرف کننده، حذف واسطه‌ها و همچنین تقویت بخش بازرگانی شبکه گسترده تعاون روستایی اولین محموله پیاز به میزان ۱۵ تن وارد استان کرمانشاه و در شهرستان‌های شرقی استان توزیع شد.

صفایی اضافه کرد: محصولات کشاورزی پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی شامل این طرح بوده که به زودی وارد بازار استان خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، از خرید بیش از ۲۳۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزان استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این محصولات به صورت توافقی، حمایتی و مباشری خریداری شده است.

صفایی افزود: شبکه تعاونی‌های روستایی استان در سال جاری منتهی به بهمن ماه ۹۹ موفق به خرید بیش از ۴۳ هزار تن گندم به صورت مباشرتی با شرکت غله و خدمات بازرگانی از کشاورزان گندم کار و خرید بیش از ۱۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به صورت توافقی و حمایتی شد.

وی همچنین به تعداد انبارهای چندمنظوره متعلق به سازمان و شبکه تعاون روستایی استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۹۴ انبار چند منظوره با ظرفیت بیش از ۹۰ هزار تن و یک سیلوی ۱۰ هزار تنی ذخیره محصولات کشاورزی در سطح شبکه گسترده تعاون روستایی استان موجود و مشغول به فعالیت است.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار