مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تولید زباله در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: ۶۰ درصد زباله‌های کرمانشاه بازیافت و مابقی به عنوان ضایعات به معدن زباله در سراب قنبر انتقال می‌یابد و دفن می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ 06 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، حسن مرادی اظهار داشت: در سطح شهر کرمانشاه جمع‌آوری زباله در سه شیفت‌کاری طی شبانه‌روز انجام می‌شود که با توجه به قرارگیری در آستانه سال جدید تولید زباله حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ویافزود: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و از ظرفیت نیروی انسانی و ماشین‌آلات به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان استفاده می‌شود.

مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: مشکل خاصی در راستای جمع‌آوری زباله وجود ندارد و با همه ظرفیت آماده خدمات‌رسانی هستیم.

وی عنوان کرد: طی شبانه‌روز ۷۰۰ تا ۹۰۰ تن زباله در کرمانشاه تولید می‌شود که به منظور بازیافت به شرکت بازیافت انتقال داده می‌شود.

مرادی گفت: در سطح کشور با توجه به فرهنگ‌سازی که در گذشته صورت گرفته و مشارکت خوبی که شهروندان دارند، زباله‌ها یک‌بار در شبانه‌روز جمع‌آوری می‌‌شود، اما در شهر کرمانشاه شهروندان همکاری لازم را به عمل نمی‌آورند در نتیجه مجبوریم در سه شیفت کاری نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام کنیم.

مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در کرمانشاه شهروندان با ترک از منزل، زباله را همراه خود بیرون می‌آورند که کار خوبی نیست، بنابراین باید از طریق شهرداری به مناطق اعلام شود تا مردم در ساعات خاصی زباله را داخل مخازن بریزند و در کرمانشاه نیز مانند سایر شهرها یک‌بار در روز نسبت به جمع‌آوری زباله اقدام شود.

مرادی خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد زباله‌های کرمانشاه بازیافت و مابقی به عنوان ضایعات به معدن زباله در سراب قنبر انتقال می‌یابد و دفن می‌شود.

این مسئول افزود: بازیافت زباله روشی نوین است که کرمانشاه در آن پیشرو و الگو است.

مرادی خاطرنشان کرد: به دنبال بازیافت زباله، کمپوست تولید و برای مصارف کشاورزی و باغبانی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: همانگونه که شهروندان انتظار دارند نیروهای شهرداری با جدیت و تلاش برای داشتن شهری پاک داشته اقدام کنند، ما هم انتظار مشارکت از آن‌ها را داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار